۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۹

شکست سکوت شورای همکاری خلیج فارس

شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه 4 روز بعد از ترور سردار سپهبد سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس سکوت خود را شکست و با صدور بیانیه ای خواستار کاهش تنش ها و استفاده از راهکارهای سیاسی برای حل بحران های منطقه ای شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه که از سوی عبداللطیف الزیانی دبیرکل آن صادر شد ، آمده است : کشورهای عضو این شورا با نگرانی و دقت زیاد حوادث و تحولات خطرناک عراق را دنبال می کنند.
این شورا بدون اشاره به اقدام تروریستی اخیر امریکا در عراق  افزود ، کشورهای عضو این شورا طرف های ذیربط را به آرامش و عدم تشدید تنش ها و ترجیح راهکارهای سیاسی برای حل بحران ها دعوت می کنند تا منطقه ملتهب و مردم آن از پیامدهای منفی این حوادث در امان باشند.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت های خود برای توقف تنش ها در منطقه خاورمیانه عمل کند.
عربستان ، کویت ، امارات ، بحرین ، قطر و عمان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.
اقدام تروریستی امریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد، نگرانی ها در منطقه و جهان را در خصوص تشدید تنش ها در خاورمیانه افزایش داده است .
 بسیاری از کارشناسان و مقامات آمریکایی، این اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا را نقض قوانین بین المللی و اقدامی تروریستی توصیف کرده و نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.
کد مطلب: 121461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *