۰
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷

زنان سرپرست خانوار دراولویت صندوق کارآفرینی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اجرای طرح "هر روستا یک محصول" را موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی دانست و حمایت از زنان سرپرست خانوار را از اولویتهای صندوق برشمرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اجرای طرح "هر روستا یک محصول" را موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی دانست و حمایت از زنان سرپرست خانوار را از اولویتهای صندوق برشمرد.
اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح‌های اجرا شده صندوق در بحث اشتغالزایی روستایی، گفت:یکی از راههای حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از تولید یک محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیتهای روستا است.
وی ادامه داد:صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح هر روستا ـ یک محصول در تلاش است اشتغالزایی را به روستاها برده و بر بیکاری در روستاها غلبه و خانوارها را از خدمات صندوق بهره‌مند کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود:امروز در اغلب شهرستانها و بخشها روستاهای زیادی با محوریت محصول واحد به کار تولید و ارائه خدمت مشغول هستند که بسیاری از این تولیدات کشاورزی و در برخی موارد صنعتی و خدماتی است.
نوراله زاده زنان سرپرست خانوار را در اولویت حمایت صندوق دانست و گفت:در صندوق جامعه هدف مشخصی برای حمایت وجود ندارد ولی زنان سرپرست خانوار به دلیل اینکه گردش مالی و جواز کسب ندارند و بانکها معمولا به آنها وام نمی‌دهند در اولویت حمایت صندوق قرار دارند تا بتوانند گردش مالی ایجاد کنند.
به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، حمایت از توسعه اشتغال و کاسب و کارهای خانگی بانوان از سال ۹۲ به بعد در صندوق رونق بیشتری پیدا کرد و صندوق کارآفرینی امید علاوه بر پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار از گروههای مختلف بانوان که برای ایجاد اشتغال و کسب وکار مولد تلاش می‌کنند حمایت کرده است.
وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق کارآفرینی امید و بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان گفت: این تفاهم‌نامه اواخر سال  ۱۳۹۲ منعقد شد و بر اساس آن دو طرف ملزم شدند از هزاران کسب و کار خانگی و خویش فرمایی بانوان حمایت کنند.
نوراله زاده افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بنیاد موظف است بخشی از گردش مالی حسابهای خود را به صندوق منتقل کند و بانوان عضو تعاونی‌های بنیاد نیز گردش حسابهای خود را در صندوق انجام دهند. صندوق کارآفرینی امید هم ملزم شده علاوه بر شناسایی و معرفی افراد مستعد کسب و کار در کشور، به توزیع استانی صحیح و مهمتر از آن آموزش و توانمندسازی بانوانی که به صندوق معرفی می شوند کمک کند.
به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، کمک به یافتن بازار فروش محصولات بانوان و اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای مرتبط و مشاوره به زنان برای برندسازی محصولاتشان از دیگر اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا، حمایت از کسب و کارهای بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار، ضمن کمک به معیشت خانوارها به کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی منجر می‌شود. در حالی که بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات یکی از چالش‌های پیش روی زنان به شمار می‌رود، صندوق کارآفرینی امید از کسب و کارهای خرد و کوچک و حضور بانوان در تمام مشاغلی که استعداد و توانایی راه‌اندازی آن را داشته باشند، حمایت می‌کند.
کد مطلب: 121514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *