۰
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱

سپاه مسئول توقف پرازهای مسافربری نیست

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در جلسه غیرعلنی سردار سلامی فرمانده سپاه تاکید داشت که مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست و لذا سپاه مسئول توقف این پروازها نمی‌باشد.
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در جلسه غیرعلنی سردار سلامی فرمانده سپاه تاکید داشت که مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست و لذا سپاه مسئول توقف این پروازها نمی‌باشد.
علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه غیر علنی امروز یکشنبه برای بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در پی شلیک موشک به این هواپیما و درگذشت ۱۷۶ سرنشین آن گفت: حضور سردار سلامی در جلسه غیر علنی نشان دهنده اهتمام مجلس به این فاجعه اسفناک بود. انتظار نمایندگان این بود که بیشتر به سوالات جواب داده شود اما فرصت طرح سوالات محدود بود. نمایندگان به قید قرعه در همان فرصت محدود به بیان توضیحاتی پرداختند که در بین آنها اعضای فراکسیون امید نبود چون نام آنها به قید قرعه بیرون نیامده بود. لذا عمده صحبت نمایندگان هم پیرامون تشکر از زحمات سپاه و تامین امنیت بود و کمتر فضای چالشی برای طرح سوالات ایجاد شد.
وی با اشاره به صحبت‌های سردار سلامی اظهار کرد: ایشان از مردم عذرخواهی کرد. قالب صحبت‌هایش در محور حساسیت آسمان ایران در زمان حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و بعد از آن سقوط هواپیمای اوکراینی بود. حساسیتی که نمایندگان درک می‌کنند ولی باز هم ایشان جزئیات بیشتری از تهدیدهای آمریکا و ترامپ و آمادگی نیروهای مسلح ارائه کرد.
این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: سردار سلامی درباره اینکه چرا آن زمان پروازهای مسافربری متوقف نشده گفت که مسئولیت پروازهای مسافربری با سپاه نیست. لذا سپاه مسئولیتی برای توقف پروازهای مسافربری ندارد. این موضوع مهمی بود اما همچنان ابهامات و سوالات زیادی در ذهن نمایندگان وجود دارد.
رحیمی درباره اعلام این حادثه بعد از ۴۸ ساعت گفت: سردار سلامی همان توضیحات سردار جلالی را داد که ۴۸ ساعت مشغول بررسی دقیق حادثه بودند. چون شلیک صورت گرفته بر این اساس بوده که هدف‌شان کروز و نه هواپیما بوده است.
وی در پایان درباره اینکه چرا قبل از بیانیه ستاد کل سازمان هواپیمایی با قاطعیت علت سقوط هواپیما را نقص فنی اعلام می‌کرد، گفت: سردار سلامی توضیح داد که سازمان هواپیمایی کشور دستوری درباره نحوه موضع گیری نداده بودند و تمامی مواضع اعلام شده از سمت خودشان بوده چون آنها اطلاعی از این اتفاق نداشتند.
کد مطلب: 121821
برچسب ها: سپاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *