۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰

بورس به اوج رسید

معاملات بازار سرمایه در نخستین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بازار برای نخستین بار به رقم ۴۰۹ هزار و ۹۶۲ واحد رسید که رکورد جدیدی برای این بازار محسوب می‌شود.
معاملات بازار سرمایه در نخستین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بازار برای نخستین بار به رقم ۴۰۹ هزار و ۹۶۲ واحد رسید که رکورد جدیدی برای این بازار محسوب می‌شود.
به گزارش ایسنا، دامنه روند صعودی بازار سرمایه در هفته گذشته به امروز هم کشیده شد و این بازار کار خود را سبزپوش آغاز کرد؛ به طوریکه شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز با ۱۰ هزار و ۵۱۷ واحد رشد به رقم ۴۰۹ هزار و ۹۶۲ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در این روز ۳۹۹۸ واحد رشد و رقم ۱۲۶ هزار و ۰۱۴ را ثبت کرد.
معامله‌گران بورس ۶۹۲ هزار معامله به ثبت رساندند که ۳۹ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال ارزش داشت که نسبت به روز چهارشنبه افزایشی بود.
امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، گروه مپنا، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، فولاد خوزستان و فولاد آلیاژی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس گذاشتند.
بانک‌های تجارت، ملت و اقتصادنوین، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان لیست نمادهای پربیننده بورس را تشکیل دادند.
فرابورس ۱۶۵ واحد رشد کرد
روند رشد در فرابورس نیز ادامه داشت و شاخص کل این بازار با ۱۶۵ واحد رشد به رقم ۵۲۷۶ واحد رسید.
معامله‌گران این بازار ۳۲۲ هزار معامله به ارزش ۳۰هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال به ثبت رساندند که نسبت به روز چهارشنبه افزایش داشت.
 در بازار امروز پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان و صنایع ماشین‌های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.
همچنین سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود نمادهای پربیننده فرابورس بودند.
کد مطلب: 122209
برچسب ها: بورس ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *