۰
شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵

تهران نباید جزیره‌ای اداره شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران راه حل اصلی حل مشکلات حریم تهران را پرهیز از تفریق سیاسی و بخشی نگری عنوان کرد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران راه حل اصلی حل مشکلات حریم تهران را پرهیز از تفریق سیاسی و بخشی نگری عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، محمد سالاری عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران با بیان این که از دوره مدیریت شهری گذشته توجه به حریم و پایش آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت گفت: بر همین اساس مجموعه گسترده‌ای از خدمات از سوی سامانه‌های اطلاعات مکانی ، قرار بود به مردم ارائه کنند اما این اطلاعات خام هنوز هم برای افراد کارایی ندارد.
وی با بیان اینکه این اطلاعات باید آنالیز و تبدیل به دیتا شوند تا از آن استفاده کنیم ، گفت: به عنوان مثال حداقل کاری که سامانه اطلاعات مکانی طرح جامع شهر تهران می‌بایست انجام می‌داد این بود که به ما مدیران شهری آلارم می‌داد که ظرفیت کدام مناطق از حدود  مجاز فراتر رفته اما این کار را نکرد و ما نیز نتوانستیم از اطلاعات آن استفاده درست کنیم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه متاسفانه نمی‌توان از برخی اطلاعات استفاده کرد چرا که اطلاعات مبتنی بر بهره برداری، تحلیل  و آنالیز بارگذاری نشده‌اند. گفت: امروز از سامانه هوشمند حریم رونمایی شده اما جای سوال است وقتی هنوز طرح راهبردی حریم پایتخت از سوی استانداری ابلاغ نشده و طرح ساختاری حریم نیز تکمیل نشده است، این رونمایی چه معنا می‌دهد؟.
وی  با اشاره به مدیریت چند بخشی در حریم تهران گفت: در شورای شهر تهران از دوره گذشته تاکنون چندین جلسه فی مابین شهرداری و دستگاه‌های دخیل در حریم برگزار کردیم تا بتوانیم به یک رویکرد مشترک در حریم برسیم اما این جلسات نیز نه نتها نتوانسته نگاهی فرابخشی در حریم را حل کند بلکه شاهد آن هستیم که برخی از مدیران شهرهای اطراف تهران وعده می‌دهند که می‌خواهند حریم را مثل تهران کنند و دیدید که ایجاد استان تهران جنوبی نیز در راستای همین نگاه و پیرو استراتژی رای جمع کردن بودن و این در حالی است که ما معتقدیم کلانشهری مثل تهران نباید جزیره‌ای اداره شود.
سالاری با تاکید بر این که مهمترین اولویت حریم تهران برای مجموعه حاکمیت ، احیای سند مجموعه شهری است گفت: باید اعلام کنم که ۱۲۰۰ مرجع صدور پروانه مجزا در حریم تهران فعال هستند که هر کدام در حال رقابت با دیگری برای بارگذاری در حریم هستند که این مسئله سبب افزایش جمعیت و از دست دادن ظرفیت‌های حریم می‌شود. هر چند که انصافا کارنامه شهرداری تهران در بحث صیانت از حریم در مقایسه با شهرداری‌های حریم تهران رتبه بهتری داشته است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران  افزود: معتقدم که تنها راه برای صیانت از حریم علاوه بر برگزاری جلسات تعاملی، توجه دادن به نمایندگان مجلس در خصوص ظرفیت، فرصت و تهدیدات حرایم است؛ معتقدم تا زمانی که یک سیاست واحد و یک مرجع سیاست گذار مشترک نداشته باشیم نمی‌توانیم برای مشکلات حریم راه حلی تدوین کنیم و باید از بخشی نگری پرهیز کرد.
کد مطلب: 122666
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *