۱
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰

بلیط قطار را باید از کجا تهیه کرد؟

سفر کردن با قطار برای کسانی که شرایط سفر هوایی را ندارند یا رانندگی برای طولانی مدت برای آن‌ها خسته‌کننده است، بسیار مناسب است. در این مقاله مراحل خرید بلیط قطار علی بابا و همچنین هزینه و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.
بلیط قطار را باید از کجا تهیه کرد؟
یکی از دغدغه‌های اصلی هنگام سفر کردن، این است که با چه وسیله‌ای قرار است سفر کنیم. همه‌ ما حداقل یک بار لذت سفر کردن با قطار را تجربه کرده‌ایم. سفر کردن با قطار برای کسانی که شرایط سفر هوایی را ندارند یا رانندگی برای طولانی مدت برای آن‌ها خسته‌کننده است، بسیار مناسب است. همچنین هزینه پایین سفر و امن بودن آن، باعث شده است که این روش سفر کردن، مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار گیرد. بعد از اینکه تصمیم گرفتیم با قطار سفر کنیم، لازم است که بدانیم بلیط قطار رو باید از کجا تهیه کرد؟ در این مقاله مراحل خرید بلیط قطار علی بابا و همچنین هزینه و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

خرید بلیط قطار از دفاتر مسافرتی
خرید بلیط قطار را می‌توان به دو صورت حضوری و آنلاین انجام داد. امروزه تهیه بلیط برای سفر با قطار به صورت حضوری به دلیل زمان‌بر بودن خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد اما اگر قصد دارید بلیط خود را به صورت حضوری تهیه کنید باید به دفاتر مسافرتی مراجعه کرده و نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید. اما روش سریع‌تر و آسان‌تر برای این کار، خرید بلیط قطار به صورت آنلاین از سایت‌های رسمی تهیه بلیط قطارهای مسافری از جمله علی بابا است. 

چطور از علی بابا بلیط قطار بخریم؟
برای خرید بلیط قطار ، می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن علی بابا مراجعه کنید. مراحل تهیه بلیط از طریق اپلیکیشن به این صورت است که شما ابتدا لازم است مبدا و مقصد خود، تاریخ رفت، تعداد مسافران و مشخصات آن‌ها را وارد کنید. سپس لیست کاملی از قطار‌های موجود، با توجه به شرایط شما و با قیمت‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت همچنین ظرفیت هر قطار، ایستگاه‌های بین راه و خدماتی که هر قطار در طی سفر ارائه می‌کند به شما نمایش داده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با بررسی هر یک از قطار‌ها، بلیط دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که تاریخ برگشت از سفر را نیز انتخاب کنید، می‌توانید در همان زمان بلیط برگشت خود را نیز خریداری کنید و خیالتان از این بابت نیز آسوده باشد.

قیمت بلیط قطار
یکی از دلایلی که سفر با قطار پرطرفدار است، قیمت مناسب و تقریبا ثابت آن است. البته قیمت بلیط هر قطار به عوامل مختلفی از جمله نوع قطار (درجه یک، درجه دو، کوپه‌ای، اتوبوسی و...) ، مسافت سفر، نوع خدمات‎‌دهی، نوع شرکت ریلی و... بستگی دارد. عامل دیگری که روی قیمت بلیط تاثیرگذار است، سن مسافران است. در این‌جا مسافران به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول کودکان زیر 2 سال که هزینه‌ای مشمول آن‌ها نمی‌شود. دسته دوم کودکان 2 تا 12 سال که بلیط آن‌ها نیم‌بها محاسبه می‌شود و دسته سوم افراد بالای 12 سال که باید بهای بلیط را به طور کامل پرداخت کنند.
هزینه حمل ماشین با قطار
مزایای خرید بلیط سفر با قطار از علی بابا
یکی از مزایای این روش خرید بلیط، این است که دیگر نیازی به چاپ بلیط نیست و در مصرف کاغذ صرفه‌جویی می‌شود.
استرداد آنلاین بلیط قطار علی بابا از ویژگی‌هایی است که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید. به طوری که اگر به هر دلیلی قصد لغو کردن بلیط خود را داشته باشید، با توجه به مدت زمان باقی‌مانده تا حرکت قطار می‌توانید نسبت به لغو بلیط و استرداد آن اقدام کنید.
یکی از مشکلاتی که هنگام خرید بلیط ممکن است پیش بیاید این است که، در مواقع تعطیلات معمولا بلیط‌ها به سرعت تمام می‌شوند و ممکن است نتوانید بلیط دلخواه خودتان را انتخاب کنید. اما علی بابا برای رفع این مشکل در زمان‌های شلوغ سال پیش فروش بلیط‌ها را از طریق ایمیل به اطلاع شما می‌رساند و شما می‌توانید نسبت به رزرو آن اقدام کنید.
نکات مهم درباره قطارهای اتوبوسی (صبا، ماهان، پردیس و غیره)
اگر قصد دارید با دوستانتان سفر کنید، یا ترجیح می‌دهید کوپه اختصاصی داشته باشید فقط کافی است تیک گزینه کوپه دربست را در هنگام خرید بلیط انتخاب کرده و یک کوپه را برای خود و دوستانتان رزرو کنید.
 
مزایای سفر با قطار
سفر کردن با قطار مزیت‌هایی نسبت به سایر روش‌های سفر کردن دارد. مهم‌ترین مزیت آن قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. شاید این موضوع برای کسانی که هر چند وقت یکبار سفر می‌کنند خیلی مهم نباشد؛ اما برای دانشجویان یا کسانی که سفر‌های پی‌در‌پی انجام می‌دهند، حائز اهمیت است.
مزیت دیگر آن استفاده از طبیعت بکری است که مسیر‌های ریلی از میان آن‌ها عبور کرده است و همین امر موجب لذت بردن از مسیر سفر می‌شود.
هنگامی که قرار است با قطار سفر کنید، دیگر نگرانی راجع به بار و وسایل سفر خود ندارید. زیرا در سفر‌های ریلی محدودیت‌های کمتری نسبت به سایر روش‌های سفر وجود دارد
سفر با قطار نسبت به سفر با هواپیما آلودگی زیست محیطی کمتری را در پی دارد و همین امر سبب می‌شود تا دوستداران محیط زیست این روش سفر کردن را انتخاب کنند.
آیا جزء کسانی هستید که در قطار حوصله‌تان سر می‌رود؟ می‌توانید با مطالعه کتاب یا تماشای فیلم این مسیر را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید. همچنین استفاده از کتاب‌های الکترونیک و صوتی پیشنهاد ما به شما است.
اگر هنگام خرید بلیط قطار علی بابا با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبانی علی بابا تماس بگیرید. پشتیبان‌ها به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده پاسخگویی و رفع مشکلات احتمالی شما هنگام خرید بلیط هستند.
 
کد مطلب: 123557
برچسب ها: بلیط قطار علی بابا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *