۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰

شمار قربانیان کرونا در چین از ۲ هزار نفر عبور کرد

چین با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲ هزار و چهار نفر رسیده است.
چین با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۲ هزار و چهار نفر رسیده است.
به گزارش بامداد چهارشنبه بلومبرگ، کمیسیون بهداشت استان «هوبی» که کانون اصلی انتشار کرونا به شمار می‌آید، اعلام کرد که فقط در روز سه‌شنبه در این استان ۱۳۲ نفر به تعداد قربانیان اضافه شده و در مجموع به ۱۹۲۱ تن افزایش یافته است.
همچنین در این استان ۱۶۹۳ نفر به شمار مبتلایان افزوده شده و مجموع مبتلایان در هوبی به ۶۱ هزار و ۶۸۲ تن رسیده است.
به گزارش بلومبرگ، بدین ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به بیش از ۷۵ هزار نفر افزایش یافته است.
آمریکا، ژاپن، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده است.
بسیاری از کشورها از جمله ایران تدابیری برای جلوگیری از سرایت کرونا اتخاذ کرده‌اند.
«محمودرضا پیروی» دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بیش از ۱۸۰ هزار نفر ظرف یک هفته در دوره آموزشی کرونا ویروس شرکت کردند، آموزش‌های لازم به آنها ارائه و مورد آزمون قرار گرفتند.
همچنین شهرداری تهران سه‌شنبه شب به نمایندگی از شهروندان ایران و تهران با اکران تصاویری بر برج آزادی پیام همدردی ملت ایران با ملت چین را در مبارزه با چالش ویروس کرونا به دنیا مخابره کرد.
در همین حال، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به گزارش چین درباره شیوع کرونا اعلام کرده است که نیازی به افزایش سطح هشدار خطر آن در جهان نیست.
این سازمان افزوده است: با توجه به گزارشی که چین درباره ۴۴ هزار مبتلای به ویروس کرونا با جزییات کامل منتشر کرده است، تصویر روشن‌تری از کرونا داریم.
این سازمان که در پایان ماه گذشته میلادی به دلیل شیوع کرونا وضع اضطراری در سطح جهان اعلام کرد، می‌گوید که اطلاعات بسیاری درباره سن مبتلایان و شدت بیماری و ضریب مرگ و میر آن بدست آورده است.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.
 
  •  
     
     
کد مطلب: 124087
برچسب ها: ویروس کرونا چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *