۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۱

تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت یورو6

شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن، به تازگی فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو با استفاده از توانمندی ها و عمق داخلی سازی آغاز کرده است. این شرکت موتورهایی با قدرت بالا، کم مصرف و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کند که در آینده ای نزدیک تامین کننده اصلی نیاز خودروسازان خواهد شد.
تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت یورو6

شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن، به تازگی فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو  با استفاده از توانمندی ها و عمق داخلی سازی آغاز کرده است. این شرکت موتورهایی با قدرت بالا، کم مصرف و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کند که در آینده ای نزدیک تامین کننده اصلی نیاز خودروسازان خواهد شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در حاشیه یازدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز در ساپکو، مجتبی میرسهیل مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در اعلام گزارش آخرین وضعیت کلان ملی موتور کم مصرف یورو 6 به ویژگی های موتورهای تولیدی اشاره کرد و گفت: موتورهای فعلی در داخل کشور معمولا پیشرانه‌های 6/1 یا 8/1 لیتری هستند که حجم موتور تولیدی تیوان پایین تر و با قدرت بسیار بالاتری است، همچنین مصرف سوخت و آلاینده های تولیدی این موتور کمتر و مطابق با استانداردها و فناوری روز دنیا است. در اصل خانواده موتورهای تیوان کم مصرف، پر قدرت و دارای استاندارد یورو6 هستند که مدرن ترین موتور تولیدی داخل کشور محسوب می شوند.
میرسهیل با اشاره به نوآوری های تیوان اظهار کرد: ما در تیوان با ایجاد توانمندی های ساخت داخل در طراحی و همچنین افزایش سطح توانمندی و عمق داخلی سازی خواهیم توانست بسیاری از نیازمندی های خودروسازان را تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان در خصوص توسعه این فناوری تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی در جهان بحث تولید موتور است که در کشور برای تولید خودرو وابستگی شدید به آن وجود دارد و در شرایط تحریمی حال برنامه این شرکت حرکت به سمت خودکفایی در تولید موتور است. در ابتدای پروژه حدود 65درصد خودکفایی در تولید این محصول درنظر گرفته شده بود و با دستاوردها و پیشرفت های اخیر این میزان خودکفایی به 85درصد ارتقا یافته است.
میرسهیل درخصوص میزان پیشرفت تولید موتور در تیوان بیان کرد: خطوط تولید پیشرفته برای این محصول وارد کشور شده و در حال نصب و راه اندازی است. فاز نخست آن در نیمه اول سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود و پس از گذشت 6 ماه فاز دوم آن راه اندازی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تامین نیاز خودروسازان به موتورهای پرقدرت توسط تیوان محقق خواهد شد، گفت: خطوط تولید این شرکت مهمترین و بزرگترین خطوط داخل کشور محسوب می شوند که با ظرفیت تولید 500هزار دستگاه در سال، نیازهای داخلی را تا حد زیادی تامین خواهد کرد.
میرسهیل با اشاره به مشکلات زیست محیطی خاطرنشان شد: ما در این مجموعه بومی سازی قطعات را از اهداف خود قرار داده ایم، چرا که آلودگی هوا از مشکلات اساسی شهرها محسوب می شود و با توجه به مزیت های تولیدی که در کشور نسبت به کشورهای اروپایی داریم و با داخلی سازی محصولات خود که منجر به کاهش آلاینده ها می شوند، می توان به صادرات دست یافت و حتی به قطب صادرات موتور هم تبدیل شد.
مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با اشاره به تاثیرات تولید موتور در صنعت خودروسازی گفت: افزودن این مجموعه به گروه بهمن سبب افزایش اشتغالزایی می شود و با شروع کار نیروی انسانی بسیاری به این صنعت می پیوندند، علاوه بر آن تاثیرات فراوانی بر زنجیره تامین خواهد داشت.
وی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی موتور تهران، با اشاره به میزان تاثیر برگزاری آن بر صنعت خودروسازی کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص تحریم حاضر بر کشور و به ویژه صنعت خودروسازی، لازم است تا بخش های متفاوت در حوزه تحقیق و توسعه، ساخت، تولید و... از قابلیت های یکدیگر آگاه شوند، با کمک هم نقاط ضعف خود را بهبود دهند و سبب افزایش سطح خودکفایی، کاهش ارزبری و وابستگی به خارج از کشور شوند که برگزاری این نمایشگاه در شرایط چنینی کشور، به تحقق این امر کمک می کند.
کد مطلب: 124129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *