۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸

شرایط دفن متوفیان کرونا در بهشت زهرا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته ۴۳ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در ایران شناخته شده که ۸ تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته ۴۳ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در ایران شناخته شده که ۸ تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اعلام ورود ویروس کرونا در ایران در روز چهارشنبه سی‌ام بهمن ماه بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا روز گذشته ۴۳ مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده که متاسفانه ۸ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند. کانون ویروس کرونا در ایران از سوی وزیر بهداشت استان قم اعلام شده است، اما مواردی از ابتلا نیز در استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان، گیلان، مازندران، همدان، قزوین، البرز و گلستان شناسایی شده‌اند. همچنین از روز گذشته تا پایان هفته مهدهای کودک، مراکز روزانه بهزیستی، مدارس در همه مقاطع و دانشگاه‌ها در برخی از این استان‌ها تعطیل اعلام شده است.به گفته «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه بعد از هماهنگی با وزیر بهداشت و تماس تلفنی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی قم، گیلان و شهید بهشتی تهران و اعلام آمادگی دولت برای هرگونه کمک برای پیشگیری و مقابله با ویروس «کرونا» مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت و درمان تخصیص یافته است.
توضیحات شهرداری تهران درباره شرایط دفن متوفیان کرونا در بهشت زهرا(س)
«غلامحسین محمدی» رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط تدفین فوت شدگان مبتلا به ویروس کرونا گفت: سازمان بهشت زهرای تهران براساس پروتکل‌های ویژه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مراسم تدفین فوتی‌های ویروس کرونا را انجام خواهد داد و در همین رابطه محل ویژه‌ای از بهشت زهرا(س) برای تدفین آنها در نظر گرفته شده است.
او ادامه داد: شهرداری تهران براساس چارچوب های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و پروتکل های سازمان جهانی بهداشت(WHO) مراسم تدفین را برگزار خواهد کرد و این اطمینان را به خانواده های فوت شدگان می‌دهیم که این مراسم در نهایت احترام و امنیت خاطر خانواده ها برگزار خواهد شد. 
محمدی تاکید کرد: بر این فرایند نظارت کاملی وجود دارد و سازمان بهشت زهرا در صیانت از احترام به جسم متوفی و خانواده‌های این عزیزان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.
مردم از کارت‌های اعتباری استفاده کنند/ اسکناس یکی از آلوده‌ترین اشیا است
«مسعود مردانی» عضو کمیته کشوری آنفولانزا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره اقدامات پیشگیرانه افراد در خرید روزانه برای مقابله با کرونا گفت: زمانی که نان که پخته می‌شود، حاوی ویروس کرونا نیست، همچنین کیسه‌های پلاستیکی وقتی به صورت بسته‌بندی هستند، آلودگی ایجاد نمی‌کند، چرا که بلافاصله پس از باز شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد:‌ در خرید اقلامی مانند نان، زمانی که نانوا نان را از تنور در می‌آورد، هیچ ویروسی ندارد و سریعا آن را داخل نایلکس می‌گذارد، تنها زمانی که مردم می‌خواهند درِ نایلکس را باز کنند باید دست‌هایشان را بشویند.
مرادی بیان کرد: ما چندی پیش به یک سمینار پزشکی رفته بودیم که  هنگام نهار من به دستشویی رفتم تا دست‌هایم را بشویم، اما دیدم که از ۱۰۰ نفر تنها سه نفر دست‌هایشان را شستند.
عضو کمیته کشوری آنفولانزا تاکید کرد: مردم فقط باید توجه داشته باشند که پیش از خرید اقلامی مانند نان دست خود را بشویند. در برخی مناطق بعضا افرادی را داریم که پس از توالت دست‌هایشان را نمی‌شویند.
وی بیان کرد:‌ رسانه باید در رعایت بهداشت فردی بیشتر کار کند. برخی می‌گویند کدام دارو برای این بیماری تاثیر دارد، در حال که این بیماری هیچ دارویی ندارد. البته ویتامین C به اندازه ۶ گرم در روز ابتلا به سرماخوردگی را بهتر می‌کند.
عضو کمیته کشوری آنفولانزا درباره آلودگی اسکناس گفت: اسکانس یکی از آلوده‌ترین اشیا بوده و بنابراین بهتر است که مردم از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. در چین نیز اسکانس‌ها ضدعفونی می‌شدند، اما چنین امکاناتی در ایران نداریم، از این رو مردم حتما از کارت اعتباری استفاده کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری به عمل بیاید.
کلاس‌های نظری دانشگاه تهران تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می‌شود
معاونت آموزشی دانشگاه تهران در خصوص برگزاری کلاس‌های نظری دانشجویان این دانشگاه به صورت مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: متعاقب اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی کلاس‌های آموزشی در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا، جلسه هیأت رئیسه دانشگاه تهران تشکیل و مقرر شد کلاس‌های نظری نیمسال دوم ۹۹-۱۳۹۸ تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزارشود.
مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران از امروز دوشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۰۵ جهت پشتیبانی‌های لازم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی اعلام آمادگی کرده است.
اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند برای کسب اطلاعات لازم به آدرس elearn.ut.ac.ir مراجعه کنند.
کد مطلب: 124379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *