۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۲ اسفندماه با ورود سامانه بارشی برف و باران به کشور، بارش‌ها در شمال غرب شروع می‌شود و به تدریج گسترش می‌یابد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۲ اسفندماه با ورود سامانه بارشی برف و باران به کشور، بارش‌ها در شمال غرب شروع می‌شود و به تدریج گسترش می‌یابد.
امین حسین نقشینه امروز در گفت و گو با  ایرنا افزود: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی، برف و باران در شمال غرب و به تدریج غرب دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و بخش هایی از مرکز را در بر می‌گیرد.
وی اظهار داشت: بارش در این مناطق ادامه دارد و به تدریج سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد و بعد از ظهر دوشنبه به تدریج از مقدار بارش در شمال غرب، غرب سواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی و غربی کاسته می‌شود.
این کارشناس هواشناسی افزود: ادامه فعالیت این سامانه بارشی سه شنبه در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق و چهارشنبه در شمال غرب خواهد بود.
به گفته وی، این سامانه از اواخر چهارشنبه از شمال شرقی کشور خارج می‌شود و پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود.
نقشینه گفت: از بعد از ظهر امروز تا بعدازظهر فردا در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با خیزش گرد و خاک  همراه خواهد بود که وضعیت بعد از ظهر امروز در مناطقی از جنوب غرب و فردا در مناطقی از دامنه های جنوبی البرز نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار داشت: دمای هوا دوشنبه در نیمه شمالی کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت، همچنین دریای خزر از اوایل امشب تا دوشنبه، خلیج فارس دوشنبه و سه‌شنبه و تنگه هرمز سه شنبه مواج خواهد بود.
افزایش یک درجه‌ای روزانه دما در تهران تا آخر هفته  
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد گاهی بارش باران و شب ابری و وزش باد در برخی ساعات رگبار و رعد و برق خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح مهرآباد صفر و شمیرانات ۲ درجه زیر صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می رسد، دمای تهران از امروز تا آخر هفته روزانه ۱ درجه گرمتر می شود.
نقشینه گفت: اردبیل با دمای ۴ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
کد مطلب: 124812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *