۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۶
اولاند خواستار شد؛

تشدید تحریم‌ها علیه ایران

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به فرانسه سفر کرده است از تشدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرد
به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» طی دیدار امروز ـ چارشنبه ـ با نخست وزیر اسرائیل گفت ایران باید با «اقدمات و گامهای ملموس» نشان دهد به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.
وی افزود: «فرانسه آماده است به تحریم‌های دیگری علیه ایران ـ به هر تعداد که لازم باشد ـ رأی مثبت بدهد.»
اولاند در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر اسرائیل ـ که امروز به فرانسه سفر کرده است ـ گفت: «این [برنامه هسته‌ای ایران] تهدیدی است که فرانسه نمی‌تواند آن را بپذیرد».
نخست وزیر اسرائیل در دیدار با رئیس جمهور فرانسه که اولین ملاقاتش با وی پس از ورود اولاند به الیزه بود، گفت: «متأسفانه تحریم‌ها تا کنون برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نکرده‌اند.»
تحریم‌های غرب علیه ایران که به سرکردگی آمریکا صورت گرفته‌اند بر اساس این اتهام استوارند که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود است.
ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.
علاوه بر این، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
مقامات ایران به طور مکرر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بیهوده و غیرموثر توصیف کرده و گفته‌اند، چنین اقداماتی صرفا با هدف ایجاد فضای روانی صورت می‌گیرند.
علی‌رغم تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران، این کشور توانسته به راحتی جایگزین‌های جدیدی برای مشتریان اروپایی نفت و گاز خود پیدا کند.
کد مطلب: 12498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *