۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۲
در ادامه سياست‌هاي خصمانه واشنگتن ؛

اوباما از اعمال "تحريم‌هاي" جديد عليه ايران خبر داد

در ادامه سياست‌هاي خصمانه واشنگتن، اوباما در بيانيه‌اي از اعمال "تحريم‌هاي" جديد عليه صنايع نفتي و فعاليت‌هاي بانكي كشورمان خبر داد.
اوباما از اعمال "تحريم‌هاي" جديد عليه ايران خبر داد
 به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري سي.ان.ان، باراك اوباما، رييس‌جمهوري آمريكا مدعي شد كه تهران به خاطر آنچه او "سرباز زدن از پاسخگويي به سوالات بين‌المللي درباره برنامه‌هاي هسته‌اي ايران" خواند، با "عواقب فزاينده" مواجه خواهد بود!

اين در حالي است كه دستگاه ديپلماسي كشورمان بارها بر تعهد تهران بر مقررات بين‌المللي در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌يي تاكيد كرده و در اين زمينه رويكردي كاملا شفاف در پيش گرفته است.

از ديگر سوي، لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريكا چندي پيش به اين نكته اذعان كرد كه تحريم‌‌هاي بين‌المللي نتوانسته ايران را به رها كردن برنامه هسته‌يي‌اش وادار كند.

"تحريم‌هاي" جديد واشنگتن شامل صنايع پتروشيمي و انرژي ايران مي‌شود. اوباما اعلام كرد: اعمال تحريم‌هاي جديد با هدف باز داشتن ايران از ايجاد مكانيزم‌هايي براي فروش نفت به رغم وجود تحريم‌هاي كنوني است.

در بيانيه‌اي كه از سوي اوباما صادر شد، آمده است كه اين تحريم‌ها شامل افراد و سازمان‌هايي است كه با شركت ملي نفت ايران، شركت نفتيران و بانك مركزي ارتباط دارند.

همچنين در ادامه سياست‌هاي ستيزه‌جويانه آمريكا عليه كشورمان، اوباما از "تحريم" بانك‌هايي خبر داد كه به با بانك‌هاي كشورمان همكاري دارند.

اوباما در اظهاراتي مضحك عنوان داشت: از زمان انتخاب به عنوان رييس‌جمهوري آمريكا، يك گزينه مشخص را به دولت ايران ارائه داديم: آن اين كه به مقررات بين‌المللي عمل كند و در غير اين صورت با عواقب فزاينده مواجه خواهد بود.
کد مطلب: 1456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *