۰
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۵

حج پارلمان افغانستان را فلج کرد!

نمایندگان پارلمان افغانستان تحقیقات دولتی درباره سفرهای متعدد همکارانشان به حج و فلج کردن کار پارلمان را خواستار شدند.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، حدود ۱۰۰ تن از نمایندگان پارلمان و سناتورهای افغانستان امسال برای سفر حج راهی عربستان شدند که گفته می‌شود برخی از آنها با پول دولت این سفر را انجام دادند.
یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان می‌گوید: کاهش غیرمنتظره تعداد نمایندگان به معنی بسته شدن پارلمان و لغو نشست‌های کمیته‌های مهم برای بررسی و ارائه نظرات درباره مصوبات است.
وی افزود: این سفرها پارلمان افغانستان را آن هم در زمان بحث و بررسی بودجه و بررسی شرایط پس از خروج نیروهای خارجی فلج کرده است.
غیبت نمایندگان پارلمان افغانستان به دلیل عدم بازگشت برخی نمایندگان پس از تعطیلات عید قربان و یا سفرهای کاری خارجی برخی دیگر به شدت به چشم می‌خورد.
نماینده پارلمان افغانستان می گوید: هیچ کمیسیونی فعالیت ندارد چرا که تعداد زیادی از اعضای پارلمان رفته‌اند. انگار برخی عادت کرده‌اند به حج بروند. شنیده‌ام برخی برای بار پنجم عازم این سفر شده‌اند.
سفر نمایندگان خارج از روند قانونی دیگر افغان‌ها که باید با پرداخت بهایی به دولت راهی حج شوند، انجام می شود. آن هم در کشوری که با فقر و مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند.
بسیاری از نمایندگان پارلمان افغانستان به رشوه‌گیری و انجام سفرهای خارجی غیرضروری متهم هستند.
مقام‌های سازمان حج و زیارت افغانستان از گفتگو در این رابطه خودداری می‌کنند. راهروها و دفاتر این سازمان این روزها خالی هستند. نگهبان می‌گوید، همه به حج رفتند!
این در حالی است که دولت افغانستان اعلام کرده آوریل ۲۰۱۴ انتخابات ریاست‌جمهوری بر گزار می‌شود و نیروهای ناتو خود را برای ترک این کشور آماده می‌کنند.
کد مطلب: 12529
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *