۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۲۵

اوباما ‌تحریم‌های ‌سودان ‌را تمدید کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برغم اینکه "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به تلاش های سودان برای حل اختلافات با سودان جنوبی اعتراف کرده است، اما همچنان تحریم های سودان را تمدید کرد.
 فارس: وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور تحریم‌هایی که از ۱۵ سال پیش علیه سودان اعمال می‌شود را تمدید کرده است.
به گزارش "رویترز"، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برغم اینکه "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به تلاش های سودان برای حل اختلافات با سودان جنوبی اعتراف کرده است، اما همچنان تحریم های سودان را تمدید کرد.
اوباما هشدار داد که درگیریهای منطقه دارفور و سایر مناطق سودان در عادی سازی روابط واشنگتن و خارطوم، تاثیر گذار است.
وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تاکید کرد: درگیریهای جاری در کردفان جنوبی، نیل آبی و دارفور، همچنان تهدیدی منطقه ای است و عدم رعایت حقوق بشر و بحران های انسانی در این مناطق، مساله ای خطرناک است.
از حدود یک سال پیش که درگیری میان نیروهای دولتی و شورشیان جنبش خلق آزادیبخش سودان _شاخه شمالی_ در استان های کردفان جنوبی و نیل آبی آغاز شده است، صدها هزار نفر از ساکنان منطقه، خانه های خود را ترک کرده و آواره شده اند.
تحریم های آمریکا علیه سودان که از سال ۱۹۹۷ اجرا می شود، شامل محدودیت های تجاری و سرمایه گذاری آمریکا در سودان و همچنین مسدود کردن دارایی های سودان و تعدادی از مقامات این کشور می شود.
وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرد: موفقیت خارطوم در حل برخی مسائل اصلی با سودان جنوبی، در پیشبرد روند صلح میان دو کشور، نقش مهمی داشته است، اما مسائل دیگری چون، سرنوشت منطقه ابیی، همچنان تهدیدی امنیتی محسوب می شود.
این بیانیه افزود: حل مسائل مذکور برای سودان ضروری است تا صلح در این کشور برقرار شده و آمریکا و سودان در زمینه عادی سازی روابط گام بردارند.
کد مطلب: 12586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *