۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸

درخواست کمک سازمان جهانی بهداشت از کشورها

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز تأسف از تصمیم آمریکا برای تعلیق بودجه، از سایر کشور‌های جهان خواستار کمک شد.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز تأسف از تصمیم آمریکا برای تعلیق بودجه، از سایر کشور‌های جهان خواستار کمک شد.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو با ابراز تأسف از تصمیم ترامپ مبنی بر متوقف کردن بودجه، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با بسیاری از بیماری‌ها از جمله کوید_۱۹ مبارزه می‌کند و امیدوار است که ایالت متحده تصمیم خود را بررسی مجدد کند.
 او در واکنش به اعلامیه ترامپ افزود: ما از تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده برای تعلیق بودجه متاسف هستیم.
طبق گفته ترامپ، چین تقریباً یک دهم بودجه سازمان جهانی بهداشت (۴۰ میلیون دلار) را در مقایسه با سهم ایالات متحده از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار تأمین می‌کند.
او افزود: سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر، در حال برآورکردن کسری بودجه در پی تصمیم ایالات متحده برای امتناع از تأمین مالی این سازمان است و از سایر کشور‌ها می‌خواهد که کمک‌های خود را افزایش دهند.
تدروس ادهانوم ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت تأثیر خروج ایالات متحده از تأمین مالی سازمان را بر کار خود ارزیابی می‌کند. ما با شرکای خود همکاری می‌کنیم تا مشکلات مالی که با آن‌ها روبرو شده‌ایم را حل و کار مداوم خود را تضمین می‌کنیم.
او در ادامه اظهار کرد: این سازمان نه تنها با ویروس همه‌گیر کرونا مبارزه می‌کند بلکه با بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، سرخک، مالاریا، ابولا، ایدز، سل، سوء تغذیه، سرطان، دیابت، سلامت روان و بسیاری دیگر از بیماری‌ها مقابله می‌کند.
 ایجاد تشکلی برای حمایت و ارتقاء سلامت مردم جهان از دیگر مباحث این جلسه بود.
کد مطلب: 127472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *