۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۳

ناکامی ۳۸ مورد زمین‌خواری در دماوند

روز گذشته به دستور دادستان رودهن ۳۸ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز جمعاً به میزان ۳۰ هکتار و ارزش ۳۸ میلیارد تومان در شهرستان دماوند صورت گرفت.
روز گذشته به دستور دادستان رودهن ۳۸ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز جمعاً به میزان ۳۰ هکتار و ارزش ۳۸ میلیارد تومان در شهرستان دماوند صورت گرفت.
به گزارش ایسنا، ظاهراً تعطیلات نوروز، خلوت شدن سطح شهرها و روستاها و تعطیلات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا فرصتی برای زمین‌خواران ایجاد کرده تا اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی کنند.
روز گذشته بر اساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان دماوند ۳۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز، دیوار کشی، درختکاری و غرس نهال جمعاً به میزان ۳۰ هکتار و ارزش ۳۸ میلیارد تومان توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، تخریب و به بیت المال بازگردانده شد.
این آزادسازی در یک سری از تصرفات واقع در پلاک اصل ۱۳ و فرعی ۱۴۷ شهرستان دماوند انجام گرفت.
سال ۱۳۹۸ بر اساس آمار سازمان ملی زمین و مسکن، ۲۴۸۷ مورد به مساحت ۱۴۳۴ هکتار رفع تعرض فوری، ۶۵۵ حکم قطعی رفع تصرف و آزاد سازی ۷۷۵ هکتار زمین دولتی به ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان صورت گرفت.
بنا بر این گزارش، معمولاً تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای سوءاستفاده زمین‌خواران است. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، احتمالاً تحرکات افراد سودجو بیشتر شده است.
شهروندان می‌توانند موارد مشکوک زمین خواری را از طریق شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی و زمین و مسکن، گزارش کنند.
کد مطلب: 127499
برچسب ها: زمین خواری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *