۰
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱

طرح کاداستر از زمین خواری جلوگیری میکند

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجرای طرح کاداستر از زمین خواری، کوه خواری و دریاخواری جلوگیری می کند و نیاز است که همه دستگاه های اجرایی، سازمان را در این زمینه کمک کنند.
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجرای طرح کاداستر از زمین خواری، کوه خواری و دریاخواری جلوگیری می کند و نیاز است که همه دستگاه های اجرایی، سازمان را در این زمینه کمک کنند.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد هاشمی مقدم روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر و سنددار شدن زمین های ملی و کشاورزی کمک بزرگی هم به روستائیان در زمینه تثبیت اراضی خود می کند.
وی در ادامه با انتقاد از اینکه اعتبارات طرح کاداستر امسال در جای دیگری هزینه شد، گفت: باید از انحراف بودجه سال آتی در این زمینه جلوگیری کرد.
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته در زمینه اجرای طرح کاداستر گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح به طور کامل تخصیص نیافت و این در حالی است که در جامعه از زمین خواری، کوه خواری و دریا خواری ها انتقاد می شود.
هاشمی مقدم افزود: در خراسان شمالی تنها برای یک چهارم از زمین های ملی، طرح کاداستر اجرایی شده است و این بدان معنا است که در باقی عرصه ها، زمینه برای تخلف، تجاوز و زمین خواری وجود دارد و طرح کاداستر می تواند از تخلف ها جلوگیری کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی گفت: نیاز بود زیرساخت ها برای خدمات رسانی به مردم فراهم شود و در این باره گام های بزرگ و خوبی برداشته شده است.
هاشمی مقدم اظهار داشت: این سازمان در آستانه 100 سالگی خود، به واسطه فعالیت سنتی، با انبوهی از کاغذ، کارها و مراجعه های روز افزون روبه رو بود و در این باره باید با استفاده از فناوری جدید از وضعیت مزبور خارج می شد.
معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک تصریح کرد: این سازمان به دنبال آسان سازی خدمات رسانی به مردم است و اکنون قریب به اتفاق خدمات در این سازمان با استفاده از فناوری انجام می شود.
بر اساس این گزارش، در این آیین از زحمات علی اصغر اسدی تقدیر و قدرت حاجی پور به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی معرفی شد.
کد مطلب: 98989
برچسب ها: زمین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *