۰
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸

خطر بحران رکود اقتصادی برای کودکان

سازمان ملل متحد هشدار داد که ممکن است درسال ۲۰۲۰ میلادی صدها هزار کودک درجهان در نتیجه بحران و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس همه گیرجهانی کرونا (کووید ۱۹) جان خود را از دست بدهند.
خطر بحران رکود اقتصادی برای کودکان
سازمان ملل متحد هشدار داد که ممکن است درسال ۲۰۲۰ میلادی صدها هزار کودک درجهان در نتیجه بحران و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس همه گیرجهانی کرونا جان خود را از دست بدهند.
به گزارش رویترز، سازمان ملل با انتشار گزارشی همچنین هشدار داد که بحران کرونا در جهان به فقر شدید ده ها میلیون تن دیگر در جهان منجر خواهد شد.
در همین حال « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هم گفت:ما اکنون باید برای مقابله با همه این تهدیدها که فرزندان ما با آنها روبه رو هستند، اقدامی انجام دهیم ... رهبران جهان باید همه تلاش خود را در کشورشان برای کاهش پیامدهای کووید ۱۹ انجام دهند.
وی افزود: وضعیت اضطراری بهداشتی کنونی در جهان به یک آزمایش هراسناک از تعهد جهانی وغافل نبودن هر شخصی از وظایفش در مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن تبدیل شده است.
در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: مشکلات اقتصادی که خانواده ها در اثر بحران اقتصادی جهانی با آن روبه رو هستند ممکن است به جان باختن صدها هزار کودک در سال ۲۰۲۰ منجر شود ونتایج پیشرفت کاهش مرگ و میر کودکان در دو یا سه سال گذشته را از بین خواهد برد.
درسایه تعطیلی فعالیت های تجاری و التزام بیش از یک میلیارد نفردرجهان به قرنطینه خانگی برای جلوگیری از شیوع کرونا، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که جهان امسال از بحرانی سخت تر از رکود بزرگ دهه ۳۰ قرن گذشته رنج ببرد.
سازمان ملل متحد خاطرنشان کرده است که بین 42 تا 66 میلیون کودک در جهان ممکن است در نتیجه بحران کرونا به فقر شدید دچار شوند و این درحالی است که براساس برآوردهای سال گذشته حدود 386 میلیون کودک اکنون در جهان در فقر شدید بسر می برند.
کد مطلب: 127534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *