۰
دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۸

مبتلایان کرونا دراروپا از یک میلیون نفر گذشت

مرکز کنترل بیماری اروپا یکشنبه شب گزارش کرد که اینک در قاره اروپا بیش از یک میلیون ابتلای قطعی به کرونا و حدود 100 هزار کشته ناشی از این ویروس گزارش شده است.
مرکز کنترل بیماری اروپا یکشنبه شب گزارش کرد که اینک در قاره اروپا بیش از یک میلیون ابتلای قطعی به کرونا و حدود 100 هزار کشته ناشی از این ویروس گزارش شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، شمار مبتلایان قطعی به ویروس مهلک کرونا در قاره اروپا از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از داده‌های مرکز کنترل بیماری اروپا یکشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد که اینک در قاره اروپا بیش از یک میلیون ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید و حدود 100 هزار کشته ناشی از این ویروس گزارش شده است.
بر اساس آمار مرکز کنترل بیماری اروپا که امروز در وبگاهش انتشار یافت، اسپانیا بیشترین شمار مبتلا به کرونا را در اروپا با 191726 نفر دارد. بعد از این کشور ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه قرار دارند. از نظر میزان مرگ ومیر نیز ایتالیا با 23227 نفر در رتبه نخست و بعد از آن اسپانیا، فرانسه، انگلیس و بلژیک قرار دارند.
بدین ترتیب قاره اروپا به تنهایی تقریبا نیمی از مبتلایان و کشته شدگان به کرونا در سطح جهان را در خود جای داده است.
در قاره اروپا انگلیس روز یکشنبه آمار بالایی در این زمینه اعلام کرد به طوری که با شناسایی 5850 نفر جدید دیگر، شمار کلی مبتلایان به کرونا در انگلیس به 120067 نفر رسید. شمار کشته شدگان در انگلیس در 24 ساعت گذشته نیز 596 نفر اعلام شد و در مجموع تا این لحظه 16060 نفر جان خود را از دست داده اند.
با توجه به افزایش بسیار نگران کننده مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلیس، دولت این کشور فعلا قصد رفع ممنوعیت تردد را ندارد. یکی از مقامات ارشد دولت انگلیس یکشنبه گفت که ممنوعیت تردد کماکان پا برجاست. «مایکل گوو» معاون «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گفت که دولت ممنوعیت تردد را به طور مرحله به مرحله در ماه های آتی بر می دارد.
کد مطلب: 127725
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *