۰
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۱

بازگشایی بوستان‌های تهران

در حالی از صبح امروز بوستانهای شهر تهران به روی مردم بازگشایی شده که هنوز درهای ۴ پارک جنگلی شهر تهران بسته است.
در حالی از صبح امروز بوستانهای شهر تهران به روی مردم بازگشایی شده که هنوز درهای ۴ پارک جنگلی شهر تهران بسته است.
به گزارش فارس ، 18 فروردین ماه امسال بود که پارکهای شهر تهران به روی مردم ابزگشایی شده و تردد در پارکهای شهر تهران به روال قبل از فروردین سال ۹۹ بازگشت.
تنها ۴ روز از بازگشایی پارکها نگذشته بود که در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر نسبت به بازگشایی پارکها واکنش نشان داده و تقاضای بسته شدن مجدد آن را داشتند.
عصر همان روز مجدد پارکها به روی مردم بسته شد و اجازه ورود مردم به پارکها داده نشد تا به این ترتیب از تجمع شهروندان جلوگیری شده و زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.
روز گذشته بود که مسؤولان شهرداری تهران خبر از بازگشایی پارکهای شهر تهران از صبح روز پنجشنبه دادند و به این ترتیب از صبح امرو شهروندان می توانستند از بوستانها استفاده کنند.
وقتی کسب و کارها باز شده اند پارکها هم می توانند باز باشند
علی‌اصغر عطایی مدیرعامل خدمات شهری شهرداری تهران امروز در خصوص تصمیمات ستاد کرونا برای تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار بوستان پایتخت گفت: بر اساس مصوبات جلسه ۱۶ ستاد عالی کرونای کشور در تاریخ ۳۱ فروردین سال جاری در بند ۷ این مصوبه اعلام شد تمامی پارک ها و بوستان های شهر با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از ابتدای اردیبهشت باز می شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پارکها خلوت هستند، گفت:‌مردم خیلی مراجعه نمی‌کنند، اما به صورت انفرادی وقتی می‌روند فاصله‌گذاری باید رعایت شود. خطر در مواردی است که افراد به صورت دسته‌ جمعی رفته و یا ورزش‌های گروهی انجام دهند.
عطایی اضافه کرد: مدیران شهری در جلسه مرتبط در این زمینه اعلام کردند که تکلیف پارکها را مشخص کنید. البته برخی از مدیران دولتی در مصاحبه ها گفته‌ بودند که پارکها باید بسته باشد اما امروز مکتوب اعلام کردند تمامی پارک ها باز شوند.
عطایی اضافه کرد: وقتی کسب و کارها باز شده است، پارک ها هم باز شدند و امروز به صورت مکتوب به ما اعلام شد که پارک ها از ۱ اردیبهشت می توانند باز باشند.
البته بسیاری از پارک های تهران به صورت نیمه تعطیل هستند و علی‌محمد مختاری در این باره امروز گفت: ستاد مقابله با کرونا ۱۳ تا ۱۵ فروردین را کتبا اعلام کرده بود که پارکها تعطیل باشند، اما مدیریت بحران شهر تهران از هفته پیش اعلام کرد براساس ستاد ملی مبارزه با کرونا پارکها باید تعطیل باشند.
وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز چند روزی پارکها باز و دوباره مسدود است و در حال حاضر ۲ هزار و ۲۶۸ پارک تهران تعطیل است.
پارکها جنگلی همچنان بسته است
زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز در خصوص این موضوع گفت: روز گذشته مصوبه ای از سوی ستاد مقابله با کرونا به شهرداری تهران رسید که براساس آن مجوز بازگشایی بوستانها به روی مردم داده شده بود.
وی افزود: از این رو به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اعلام شد که سازمان بوستانها می تواند بوستانهای شهر تهران را به روی مردم گشوده و مردم می توانند به پارکها مراجعه کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: بازگشایی پارکها و بوستانها و حضور مردم در آن البته با رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از تجمعات زیاد باعث خواهد شد تا روحیه مردم در این ایام بالا برود.
وی ادامه داد: البته همچنان پارکهای جنگلی در شهر تهران بازگشایی نشده و به روی شهروندان بسته است تا تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته شود.
چیتگر، لویزان، سرخه حصار و یاس فاطمی تعطیل است
علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستانهای شهر تهران هم امروز گفت: از ساعت ۶ صبح امروز بوستانهای شهر تهران به روی شهروندان بازگشایی شد.
وی افزود: ۲۲۶۴ پارک و بوستان محله ای و فرامنطقه ای در شهر تهران از صبح امروز آماده پذیرایی از شهروندان شده اند اما همچنانا در ورودی پارکها دستورالعمل های مراقبتی و بهداشتی نصب شده است تا مردم مراعات مسائل بهداشتی را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بوستانهای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا پارکهای جنگلی هم بازگشایی شده اند گفت: چهار پارک و بوستان بزرگ و ماشین روی شهر تهران که به عنوان پارکهای جنگلی بزرگ تهران شناسایی می شوند همچنان تعطیل هستند.
وی ادامه داد: این پارکها شامل بوستان چیتگر، یاس فاطمی، لویزان و سرخه حصار خواهد بود.
مختاری در پاسخ به این سوال که بازگشایی این بوستانها چه زمانی خواهد بود هم گفت: بازگشایی این بوستانها هم تابع تصمیمات بعدی ستاد مقابله با کروناست.
کد مطلب: 127968
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *