۰
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۹

شیوع کرونا در ۲۱۰ کشور جهان

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید که تاکنون در ۲۱۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، هم‌چنان روند افزایشی دارد.
شیوع کرونا در ۲۱۰ کشور جهان
شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید که تاکنون در ۲۱۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، هم‌چنان روند افزایشی دارد.
به گزارش ایسنا، شمار جهان مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید تاکنون به دو میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۵۹ رسیده که از این میان ۱۹۱ هزار و ۸۴ تن جان باخته و ۷۴۹ هزار و ۸۸۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در حال حاضر پنج کشور نخست به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان به این بیماری شامل ایالات متحده، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان هستند که آمریکا همچنان با اختلاف بالا از سایر کشورها بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان دارد.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:   
۱. ایالات متحده ۸۸۶ هزار و ۷۰۹ مبتلا، ۵۰ هزار و ۲۴۳ قربانی
۲. اسپانیا ۲۱۳ هزار و ۲۴ مبتلا، ۲۲ هزار و ۱۵۷ قربانی
۳. ایتالیا ۱۸۹ هزار و ۹۷۳ مبتلا، ۲۵ هزار و ۵۴۹ قربانی
۴. فرانسه ۱۵۸ هزار و ۱۸۳ مبتلا، ۲۱ هزار و ۸۵۶ قربانی
۵. آلمان ۱۵۳ هزار و ۱۲۹ مبتلا، ۵۵۷۵ قربانی
۶. انگلیس ۱۳۸ هزار و ۷۸ مبتلا، ۱۸ هزار و ۷۳۸ قربانی
۷. ترکیه ۱۰۱ هزار و ۷۹۰ مبتلا، ۲۴۹۱ قربانی
۸. ایران ۸۷ هزار و ۲۶ مبتلا، ۵۴۸۱ قربانی
۹. چین ۸۲ هزار و ۸۰۴ مبتلا، ۴۶۳۲ قربانی
۱۰. روسیه ۶۲ هزار و ۷۷۳ مبتلا، ۵۵۵ قربانی
بنابراین گزارش سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آنها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته شامل برزیل با ۵۰ هزار و ۳۶ مبتلا، بلژیک با ۴۲ هزار و ۷۹۷ مبتلا، کانادا با ۴۲ هزار و ۱۱۰ مبتلا و همچنین کشورهای هلند، سوئیس، هند، پرتغال و پرو هستند.
کد مطلب: 128018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *