۰
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲

مغازه‌های کوچک در هند اجازه گشایش گرفتند

دولت هند پس از یک ماه قرنطینه سراسری در این کشور برای مهار شیوع ویروس کرونا، به مغازه های کوچک در مناطق مسکونی اجازه فعالیت داد اما فروشگاههای بزرگ همچنان تعطیل می‌مانند.
دولت هند پس از یک ماه قرنطینه سراسری در این کشور برای مهار شیوع ویروس کرونا، به مغازه های کوچک در مناطق مسکونی اجازه فعالیت داد اما فروشگاههای بزرگ همچنان تعطیل می‌مانند.
به گزارش ایسنا، بر اساس دستور وزارت کشور هند، مغازه‌های کوچک با ۵۰ درصد ظرفیت کارمندانشان که همگی باید ماسک زده و مقررات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، می توانند بازگشایی شوند. این دستور شامل حال مغازه‌های کوچک در مناطق مسکونی می‌شود اما مجتمع‌های تجاری بزرگ در مناطق شهری تا سوم ماه مه همچنان تعطیل خواهند ماند.
هند برای محدود کردن زیان اقتصادی ناشی از قرنطینه در این کشور که سومین اقتصاد بزرگ آسیا است، دوشنبه گذشته اجازه داد برخی فعالیتهای اقتصادی ازسرگرفته شوند. به استثنای برخی کسب و کارها، تقریبا همه شهروندان هند باید به مدت ۴۰ روز تا سوم ماه مه در خانه بمانند. فرمان روز جمعه وزارت کشور هند به ایالتهای این کشور اجازه می دهد اقتصادشان را بیشتر بازگشایی کنند.
کومار راجاگوپالان، مدیرعامل انجمن خرده فروشان هند اظهار کرد: روشن است که دولت می خواهد فعالیت اقتصادی ازسرگرفته شود اما آغاز تولید بدون گشایش کانالهای مصرفی هیچ فایده‌ای ندارد. کاهش محدودیتهای قرنطینه نشان می دهد که دولت نیات درستی برای احیای اقتصاد دارد.
اقتصاد هند از توقف فعالیت اقتصادی به مدت ۴۰ روز در معرض اختلال کامل قرار دارد. نارندرا مودی، نخست وزیر هند مدت قرنطینه ۲۱ روزه در این کشور را دو برابر کرد اما به کشاورزان و برخی صنایع خارج از مناطق آلوده به کرونا اجازه داد از ۲۰ آوریل فعالیتشان را ازسربگیرند.
شرکت نومورا هولدینگ برآورده کرده که حداکثر ۶۰ درصد از اقتصاد هند اکنون می‌تواند گشوده شود اما تولید برای سال مالی که از اول آوریل شروع شده است، ۰.۴ درصد کوچک خواهد شد در حالی که سال گذشته ۴.۶ درصد رشد داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز، هند تاکنون بیش از ۲۴ هزار مورد ابتلا به کرونا و مرگ ۷۸۰ نفر را گزارش کرده است.
کد مطلب: 128088
برچسب ها: هند کرونا قرنطینه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *