۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴

افزایش قیمت فروش نفت توسط عربستان

غول نفتی آرامکوی سعودی قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود به مقصد همه مناطق جهان را برای بارگیری در ماه ژوئن افزایش داد.
غول نفتی آرامکوی سعودی قیمت فروش همه گریدهای نفتی خود به مقصد همه مناطق جهان را برای بارگیری در ماه ژوئن افزایش داد.
به گزارش ایسنا، گرید نفت سبک "عرب لایت" عربستان سعودی به مقصد آسیا در ژوئن پنج دلار و ۹ سنت در هر بشکه ارزان‌تر از شاخص قیمت عمان/دوبی فروخته خواهد شد که یک دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه نسبت به قیمت ماه مه افزایش نشان می دهد.
سعودی‌ها در ماه مه قیمت عرب لایت را هفت دلار و ۳۰ سنت پایین‌تر از شاخص قیمت عمان/دوبی تعیین کرده بودند.
طبق نظرسنجی رویترز، پالایشگاههای آسیایی انتظار افزایش قیمت فروش گریدهای نفتی عربستان سعودی را نداشتند و پیش بینی می‌کردند که این کشور دوباره قیمت فروش نفت خود را کاهش خواهد داد.
آرامکو ماه گذشته با وجود انعقاد پیمان کاهش تولید تاریخی اوپک پلاس، برای دومین ماه متوالی تخفیفهای بیشتری را برای فروش نفت در ماه مه برای مشتریان آسیایی خود اعلام کرده بود.
عربستان سعودی دو ماه پیش در پی شکست مذاکرات پنجم مارس اوپک پلاس در وین و انحلال پیمان قبلی این گروه و آغاز جنگ قیمت برای سهم بازار با روس‌ها، کاهش شدید قیمت فروش نفت را آغاز کرده بود.
بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران چنین اقدامی را آغاز روند بهبود تقاضا برای نفت ارزیابی کردند. قیمت‌گذاری نفت عربستان روی تجارت بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز نفت خاورمیانه تاثیر می‌گذارد زیرا تولیدکنندگان نفت این منطقه اغلب قیمت‌گذاری آرامکو را برای صادراتشان به مقصد آسیا دنبال می‌کنند. عمده نفت تولیدکنندگان خاورمیانه تحت قراردادهای بلندمدت به فروش می‌رود و تعیین قیمت فروش رسمی به مشتریان اجازه می‌دهد بدانند برای محموله‌های آینده چقدر باید پول بپردازند.
کد مطلب: 128943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *