۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۹
نماینده مردم تركیه:

استان حاتای در مرز سوریه را ماموران سیا و موساد كنترل می كنند

' رفیق ار ییلماز ' نماینده استان حاتای از حزب جمهوری خواه در مجلس تركیه گفت: كنترل استان حاتای در نزدیكی مرز سوریه در دست ماموران سیا و موساد قرار دارد.
رفیق ار ییلماز در گفت وگو با روزنامه آیدین لیك با اشاره به وضعیت غیر عادی كه در استان حاتای، واقع در مرز سوریه وجود دارد، گفت: در دروازه مرزی سوریه و در سراسر منطقه حوادث عجیبی رخ می دهد.

هزاران مامور خارجی كه مشخص نیست اهل كجا هستند در منطقه حضور دارند و هیچ كس هم در كار آنان دخالت نمی‌كند. این افراد منازلی را اجاره كرده اند و به راحتی وارد سوریه و از آن خارج می شوند.

نیروهای پلیس و ژاندارمری تركیه هم هیچ دخالتی در كار آنان نمی كند. تشنج بین ساكنان مناطق مرزی و این افراد روز به روز بیشتر می شود. مردم در این مناطق نگران هستند. كنترل در استان حاتای در دست ماموران سازمان سیا و موساد قرار دارد.

وی گفت : مردم منطقه نیز از این موضوع مطلع هستند. در مورد سوریه نقش اصلی را اسرائیل بازی می‌كند و ماموران اسرائیلی در منطقه با كارتهای شناسایی گوناگون فعالیت می‌كنند.

نماینده مجلس تركیه در ادامه گفت : برای ورود سربازان خارجی به خاك تركیه باید از مجلس مجوز گرفته شود ولی سربازان آمریكایی و اسرائیلی بدون اخذ مجوز وارد حاتای شده‌اند.
کد مطلب: 1294
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *