۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۷

اعراب به دنبال تغییر نام خلیج فارس در اپل و سازمان ملل متحد

وزیران خارجه ۶ کشور جنوب خلیج فارس موضوع استفاده شرکت اپل از عبارت "خلیج فارس" در تولیدات خود را بررسی می کنند.
به گزارش عصر ایران ، "سعد العمار" دستیار دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در امور سیاسی با انتقاد از کاربرد عبارت خلیج فارس در برنامه های آی فون و آی پد گفت: استفاده شرکت اپل از عبارت خلیج فارس در برنامه های دستگاه های آی فون و آی پد در نشست چهارشنبه آینده وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در منامه بررسی می شود.
نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس مقدمه ای برای نشست سران این مجموعه در ماه دسامبر آینده است.
العمار در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن اضافه کرد: پیش بینی می شود وزیران خارجه شورای همکاری این موضوع را برای بررسی کارشناسی ارائه خواهند کرد تا نسبت به انجام برخی اقدامات مقدماتی برای حل این مشکل حتی در نهادهایی مانند سازمان ملل متحد نیز که شرکت های رسمی به آن تکیه می کنند، اقدام شود.
هم اکنون سازمان ملل متحد نیز از عبارت خلیج فارس در اسناد و مکاتبات خود استفاده می کند.
وی افزود: درباره استفاده از عبارت خلیج عربی با کشورهای عربی و کشورهای آسیایی مشکلی نداریم.
روزنامه الشرق الاوسط در این باره می نویسد: استفاده شرکت اپل در تولیدات خود از عبارت خلیج فارس، نارضایتی گسترده کاربران این دستگاه ها در کشورهای جنوب خلیج فارس را به دنبال داشته است. بخشی از آنان هم وعده داده اند در صورت پافشاری اپل بر استفاده از نام خلیج فارس، به تحریم تولیدات این شرکت دست خواهند زد. این کاربران از دولت های خود نیز خواسته اند تا دست به اقدامات رسمی و قانونی برای این موضوع بزنند.
شورای همکاری خلیج فارس متشکل از ۶ کشور جنوبی این دریا یعنی عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت، امارات و عمان است.
کد مطلب: 12956
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *