۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۱

ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ لغو شد

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده محموله‌های تخم‌مرغ که در پی اعلام ممنوعیت صادرات در مرز‌ها مانده است تا عصر امروز به مقاصد مورد نظر صادر می‌شوند.
هدایت اصغری در گفت‌وگو باایسنا اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده بود، باید تنظیم بازار داخلی تخم‌مرغ و هم‌چنین صادرات و واردات آن به اتحادیه میهن واگذار می‌شد اما پس از انعقاد این تفاهم‌نامه وزارت تجارت تخم‌مرغ خوراکی و تخم‌مرغ نطفه‌دار را جزو فهرست ۵۲ کالای ممنوعه صادراتی اعلام کرد.
وی افزود: براساس پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان وزارت تجارت قول داده‌اند ممنوعیت صادرات را لغو کنند اما این موضوع هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.
همچنین حسن مهربانی یگانه - رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه‌یکروزه - در گفت‌وگو با ایسنا از لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ نطفه دار خبر داد و گفت: این مومضوع طی نامه‌ای از سوی رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.
کد مطلب: 12975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *