۰
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹

تعلیق آزمایش داروی هیدروکسی کلروکین

سازمان جهانی بهداشت، آزمایش‌های بالینی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را به‌حالت تعلیق درآورد.
سازمان جهانی بهداشت، آزمایش‌های بالینی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را به‌حالت تعلیق درآورد.
به گزارش تسنیم ،داروی "هیدروکسی کلروکین" بیشتر به‌عنوان داروی ضد مالاریا شناخته می‌‌شود؛ این دارو پس از شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها برای درمان کرونا نیز تجویز شد.
سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه، آزمایش‌های بالینی داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را به‌حالت تعلیق درآورد.
دکتر تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که تصمیم تعلیق آزمایش‌های بالینی هیدروکسی کلروکین بر اساس مطالعه‌‌ای گرفته شده که نتایج آن روز جمعه در مجله پزشکی لنست منتشر شده است. پژوهش لنست می‌گوید که هیدروکسی کلروکین می‌تواند میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا را افزایش دهد.
 همچنین خطر آریتمی قلبی (نامنظم بودن ضربات قلب) در بیمارانی که این دارو را مصرف کرده‌‌اند، چند برابر بیش از سایرین بوده است.
این موضوع در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده بود که داروی کلروکین می‌‌تواند باعث مهار ویروس کرونا شود و گفته بود: من معتقدم که این داروی خوبی است. داستان‌های خوبی راجع به آن شنیده‌ام!
وی همچنین در روز یکشنبه، گفته بود که به تازگی مصرف دوهفته‌‌ای این دارو را به‌‌عنوان داروی پیشگیری‌‌کننده از کرونا به پایان رسانده است.
البته دبیرکل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده است که نگرانی‌‌ها برای مصرف داروی هیدروکسی کلروکین تنها مربوط به بیماران مبتلابه کروناست و این دارو برای بیماران مبتلا به بیماری‌‌های خودایمنی و مالاریا بی‌‌خطر و قابل تجویز است.
کد مطلب: 130054
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *