۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۳

کلاه پهلوی؛کلاهی بر سر مردم!

«مهرشاد کارخانی» کارگردان سینما با ارسال یادداشتی با عنوان «، از نحوه ساخت سریال «کلاه پهلوی» ساخته «سیدضیاءالدین دری» گلایه کرد.
«مهرشاد کارخانی» کارگردان سینما با ارسال یادداشتی با عنوان «کلاه بر سر مردم!» به خبرگزاری فارس، از نحوه ساخت سریال «کلاه پهلوی» ساخته «سیدضیاءالدین دری» گلایه کرد.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
این روزها قاب تلویزیون مهمان سریال «کلاه پهلوی» است! سریالی که به مقطعی پرفراز و نشیب از تاریخ کشورمان می‌پردازد. راستی از ابتدای انقلاب اسلامی تا‌کنون چند سریال به این برهه از تاریخ پرداخته‌اند؟ کدامیک پس از دیگری حرف تازه‌ای، نگاه نو و بیانی جذاب برای مخاطبان به همراه داشته است؟
همان قصه تکراری و کهنه، روایت‌های خام و فاقد جاذبه‌های بصری و زاویه دید مناسب. آیا در این هنگامه نفس‌گیر تورم و گرانی، تاوان هزینه میلیاردی از پاریس تا تهران تنها بر شانه‌های نحیف مردم سنگینی نمی‌کند؟ نکند سرمایه سریال از «کلاهِ» پهلوی تامین شده است؟! ثمره یک دهه سرمایه مادی و معنوی این دیار کدام نوآوری بوده است؟ منصفانه قضاوت کنیم. کدام یک از سکانس‌های این سریال با چنین حجم سرمایه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با یکی از سکانس‌های سریال ماندگار «هزار دستان» ساخته شاعر سینما علی حاتمی برابری می‌کند؟ آن هم با کمبود امکاناتی که زنده‌یاد علی حاتمی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد؟!
آیا نمی‌توان با چنین سرمایه‌ای چندین و چند فیلم موفق و تاثیرگذار تولید نمود؟ چه کسی پاسخگوی تاراج سرمایه ملی است؟ 
کد مطلب: 13017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *