۱
۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۶

راننده‌های بین شهری چگونه وام کرونایی بگیرند؟

رئیس سازمان راهداری جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی برای رانندگان بین شهری مسافری را اعلام کرد که آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.
رئیس سازمان راهداری جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی برای رانندگان بین شهری مسافری را اعلام کرد که آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست.
به گزارش ایسنا، رانندگان بین شهری مسافری (اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه پلاک عمومی) در ایام شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را در میان دیگر بخش‌های اقتصادی دیده‌اند چرا که مردم بر اساس توصیه‌های صورت گرفته تلاش کردند تا سفرهای خود را لغو کرده و در خانه بمانند که زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود. در این میان رانندگان مسافری بین شهری آسیب زیادی از این کاهش سفرها دیده‌اند و ستاد مقابله با کرونا تسهیلات ارزانقیمت برای آنها در نظر گرفته که آنها می‌توانند برای دریافت آن ثبت نام خود را تکمیل کنند.
عبدالهاشم حسن نیا –رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات دریافت تسهیلات شش میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری اظهار کرد: برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده مسافری بین شهری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که آنها می‌توانند از خط اعتباری که ستاد ملی مقابله با کرونا برای آنها اختصاص داده است استفاده کنند و این وام‌های شش میلیون تومانی را دریافت کنند.
وی افزود: وام شش میلیون تومانی رانندگان مسافری بین شهری ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و تنفس چهار ماهه در نظر گرفته شده یعنی اگر راننده‌ای امروز ثبت نام خود را تکمیل کند اقساط او از مهر ماه آغاز می‌شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در پی تفاهم بین وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد لیست رانندگان مسافری بین شهری برای این وزارتخانه ارسال شود که این کار انجام شده و رانندگان پس از دریافت پیامک می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه کارا اقدام کنند. پس از تکمیل اطلاعات و انتخاب بانک عاملی که برای رانندگان از نظر محل سکونت یا کار راحت‌تر است می‌توانند به آن بانک مراجعه کرده و تسهیلات خود را دریافت کنند.
اقساط حدود ۲۸۰ هزار تومانی برای رانندگان بین شهری
حسن نیا اعلام کرد: اقساط تسهیلات مورد نظر برای رانندگان بین شهری حدود ۲۸۰ هزار تومان است و برای راحت‌تر شدن دریافت این تسهیلات مصوب کرده‌ایم که تنها تضمین درخواست شده از رانندگان از سوی بانک‌های عامل چک یا سفته باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر بانک عاملی در پرداخت تسهیلات یا دریافت تضامین مرتکب تخلف بر خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شد رانندگان چه کاری می‌توانند انجام دهند. از سوی دیگر هیچ بانک عاملی که خط اعتباری از سوی ستاد ملی مقابله کرونا برایش در نظر گرفته شده اجازه ندارد از شرایط اعلام شده تخطی کند اما اگر راننده‌ای شامل چنین تخلفاتی بود می‌تواند آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا سازمان راهداری اعلام کند تا از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا برخوردهای لازم صورت بگیرد و قطعا در این زمینه از رانندگان حمایت ویژه خواهیم کرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر برای راننده‌ای پیامک ارسال نشد یا اینکه نامش از لیست دریافت کنندگان از قلم افتاده بود چه کاری باید انجام دهد گفت: در وهله نخست رانندگان باید بدانند که هم اکنون اسامی و شماره تماس‌های همه آنها که شامل ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر هستند به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و برای همه آنها پیامک فرستاده شده است که به سامانه کارا مراجعه کنند اما اگر راننده‌ای پیامکی دریافت نکرده است می‌تواند به سامانه کارا مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کند اما اگر یکی از رانندگان احساس کرد که نامش از قلم افتاده یا آنکه پیامکی برایش ارسال نشده و نمی‌تواند در سامانه کارا ثبت نام کند می‌تواند به ادارات کل راهداری سراسر کشور مراجعه کرده و برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهد.
کد مطلب: 130256
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسین کادگر
Europe
ابن وام حداقل برای مدتی گره از مشکلات ما کم کنه.اما مبلغ اون انفدر نیست .چون ویروس کرونا معلوم نیست تا چه مدت مهمون ماست .اگه میشد مبلغ وام بیشتر بود بهتر بود و ضامن برای بانک اسون تر بگیرن.خود من فقط میتونم سفته بدم .نه چک دارم. نه کارمندم..متشکرم