۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۳

بازگشت ۸ استان کشور به وضعیت هشدار کرونایی

آمارها و گزارش های وزارت بهداشت نشان می دهد که هشت استان کشور در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارند.
آمارها و گزارش های وزارت بهداشت نشان می دهد که هشت استان کشور در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارند.
به گزارش مهر، در حالی که بحران کرونا در کشور فروکش کرده است، اما وضعیت برخی استان‌ها همچنان در حالت هشدار قرار دارد.
روزهای بحرانی کرونا در کشور، تقریباً فروکش کرده و این در حالی است که روزهای سفر و مسافرت دوباره از راه رسیده و مردم بعد از یک قرنطینه خانگی تقریباً طولانی، حالا دوست دارند برای چند روز هم که شده، آب و هوایی تازه کنند.
کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام این خبر که در شبانه روز گذشته ۱۵ استان کشور بدون فوتی کرونا بوده اند. گفت: در ۵ استان هم فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.
وی با عنوان این مطلب که وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، افزود: استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.
این در حالی است که از اسفند ۹۸ تا اواخر اردیبهشت ۹۹، وضعیت قرنطینه خانگی در کشور حاکم بود و موضوع فاصله گذاری اجتماعی، بیش از پیش جدی گرفته می‌شد. اما، با تصمیمات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، تقریباً تمام اصناف و مشاغل پر ریسک و پر خطر هم فعالیت خود را از سر گرفتند و مردم نیز بیشتر از خانه‌ها خارج شدند. این موضوع به معنای پایان قرنطینه خانگی کرونا است که می‌تواند با تبعات خطرناکی همراه باشد.
شروع سفرها به نقاطی از کشور آغاز شده است که حالا همان استان‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. یعنی اینکه باید منتظر بالا رفتن آمار کرونا در کشور طی روزهای آینده باشیم.
در همین حال، رئیس جمهور نیز در گفتگوی تلفنی با وزیر بهداشت، نکات لازم را متذکر شده و خواستار نظارت‌های جدی بر ترددها شده است.
نگرانی که از همین امروز می‌تواند ما را نسبت به وضعیت بازگشت کرونا به روزهای بحرانی، هوشیار سازد. به شرطی که این نگرانی‌ها را جدی بگیریم. زیرا، متأسفانه برخی از هموطنان، چنین تصور می‌کنند که کرونا تمام شده است.
کد مطلب: 130272
برچسب ها:
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *