۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷

آخرین وضعیت برگزاری مراسم اربعین و حج

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره احتمال برگزاری مراسم اربعین حسینی و حج تمتع اعلام نظر کرد و باید منتظر تغییر شرایط در کشورهای میزبان بود.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر نمی‌توان درباره احتمال برگزاری مراسم اربعین حسینی و حج تمتع اعلام نظر کرد و باید منتظر تغییر شرایط در کشورهای میزبان بود.
کریم همتی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت برگزاری مراسم حج و اربعین و حضور هلال احمر در این دو رویداد گفت: متاسفانه با توجه به شیوع ویروس کرونا و برقراری شرایط قرنطینه در کشورها، موانعی برای برگزاری این دو مراسم وجود داشته و برگزاری آنها بستگی به شرایط کشورهای عربی و اعلام موضع کشورهای میزبان دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: آمارهای اعلام شده از سوی عراق و عربستان صحیح و دقیق و نیست و شمار مبتلایان در این کشورها نیز روندی صعودی دارد لذا برگزاری مراسم حج یا اربعین منوط به بازگشایی این دو کشور خواهد بود.
همتی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان درباره احتمال برگزاری مراسم اربعین حسینی و حج تمتع اعلام نظر کرد و باید منتظر تغییر شرایط بود.
وی با بیان اینکه در صورت برقراری این دو مراسم جمعیت هلال احمر ایران آمادگی کامل برای پوشش آنها را خواهد داشت، عنوان کرد: ما در پوشش دهی و انجام وظایف درمانی خود در جریان حج و اربعین هیچ مشکل و محدودیتی نداریم و حتی همین حالا نیز در صورت بازگشایی آمادگی کامل برای ارائه خدمات را داریم اما باید منتظر اعلام نظر کشورهای میزبان باشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر معاینات پزشکی شمار زیادی از متقاضیان زیر ۶۰ سال برای حج تمتع انجام شده و ما آمادگی کامل برای واکسیناسیون حجاج، معاینات مربوط به کرونا و انجام آموزش‌های لازم را داریم.
کد خبر
کد مطلب: 130305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *