۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۳
نماینده بهشهر و نکا در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر:

مسئولان، سیل زدگان مازندران را فراموش کرده اند

سیل ماه گذشته در مازندران جان 7 نفر را گرفت و 2019 واحد مسکونی را تخریب کرد
سیل ماه گذشته در مازندران جان 7 نفر را گرفت و 2019 واحد مسکونی را تخریب کرد

احمدعلی مقیمی با ابراز تاسف از اینکه مسوولان سیل زدگان را از یاد برده اند گفت: فاجعه بزرگ است و مردم در این فصل سرما بدون سرپناه باقی مانده اند.
نماینده بهشر و نکا در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با ابراز تاسف از سیلی که در مازندران اتفاق افتاده است گفت: می شد اقداماتی انجام شود که میزان خسارت این سیل کمتر باشد. وی این اقدامات را به دو بخش قبل و بعد از سیل تقسیم کرد و گفت: در مورد اقدامات قبل از سیل، بارها گفتیم و متاسفانه گوش شنوایی نبود. وی اجرای آبخیزداری شهرستان، لایروبی نهرها و رودخانه ها، نبود نظارت در برداشت از جنگل و بستر رودخانه ها، نبود یک سد در شرق استان مازندران و ساخت وساز در حاشیه و حتی بستر رودخانه ها را از جمله مواردی دانست که میزان خسارات این سیل را تشدید کرد. عضو کمیسیون عمران با اشاره به بازدیدی که به تازگی از سوی مسوولان انجام شده است گفت: تصمیات خوبی گرفته شده اما بسیار کم است. شهرستان بهشهر در این سیل بیش از ۶۰ میلیارد تومان خسارت دیده اما تصمیماتی که گرفته شده در قالب بلاعوض، تسهیلات و تملک دارایی ۳۷ میلیارد تومان بود. البته دولت اعلام کرده خانه های مردم را بازسازی و آن وسایلی از مردم را که از بین رفته تامین می کند. وی با اعلام اینکه ۲۰۱۹ واحد مسکونی و تجاری از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در این سیل از بین رفته است گفت: به جرات می توان اعلام کرد که ۱۰۰ درصد وسایل داخل این واحدها از بین رفته است. مقیمی با اعلام اینکه اینها سرمایه ۲۰ ساله مردم بود و اکنون هیچ چیزی ندارند گفت: اسکان فوری به سرعت انجام شده اما اسکان دائم انجام نشده و ما از دولت انتظار داریم مصوبات تسریع پیدا کند. وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما گفت: انتظار داریم حداقل مسکن مردم به سرعت تامین شود. نماینده بهشهر و نکا با اشاره به اینکه علاوه بر مناطق تجاری و مسکونی، پلها و حدود ۶ هزار انشعاب آب و برق و جاده های اصلی از بین رفته است گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات حل شود زیرا برای مردم ادامه زندگی سخت شده است. وی در پاسخ به این پرسش که مشکلات زلزله زدگان حل نشده چگونه انتظار دارید مشکل سیل زدگان به این سرعت حل شود گفت: این درست است که مشکلاتی وجود دارد اما اشکال اینجاست که تعدد تصمیم گیری وجود دارد. مقیمی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: در برنامه توسعه و بودجه سال ۹۱ نیز این مشکل وجود دارد که مسوولیت بر دوش ستاد بحران است و باید مشکلات را حل کند اما بودجه در اختیار معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری است و این مشکل اساسی است که مجلس باید با قید فوریت به آن رسیدگی کند. وی با تاکید براینکه باید بودجه در اختیار ستاد بحران باشد گفت: یک بخشی از طولانی شدن مسیر حل مشکلات، نبود هماهنگی و نبود بودجه در اختیار مسوول مربوطه است. 
شایان ذکر است حدود یک ماه پیش علیرغم هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در مازندران، بر اثر عدم پیش بینی های مسئولان در مقابل آن، سیل در مازندران جان 7 نفر را گرفت و خسارات فراوانی وارد آمد.

کد مطلب: 13061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *