۰
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴
گزارش "مردم سالاری آنلاین" از آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در خرداد

فراز و نشیب آمار کرونا در خرداد

آمار مبتلایان به کرونا بار دیگر در کشور در حال افزایش است، اما نه تنها خبری از اعمال محدودیت تازه نیست، بلکه هر روز خبر می‌رسد که قدم دیگری برای عادی سازی شرایط برداشته شده است. 
فراز و نشیب آمار کرونا در خرداد
آمار مبتلایان به کرونا بار دیگر در کشور در حال افزایش است، اما نه تنها خبری از اعمال محدودیت تازه نیست، بلکه هر روز خبر می‌رسد که قدم دیگری برای عادی سازی شرایط برداشته شده است. 
به گزارش «مردم سالاری آنلاین» در هجده روزی که از خرداد ماه می‌گذرد، آمار مبتلایان به کرونا در کشور نوسانات زیادی داشت. در 13 خرداد ماه بار دیگر از مرز 3هزار نفر گذشت، اما اتفاق بد این بود که در 15 خرداد رکورد بیشترین ‌تعداد مبتلایان به کووید 19 در ایران از ابتدای شروع این همه‌گیری شکسته شد و 3574 نفر مبتلا در 24 ساعت در کشور شناسایی شدند. 
بر اساس آمار جهانی، آمریکا همچنان رتبه اول مبتلایان را داراست و برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند. اما ایران که چند روزی بود از ده کشور اول فاصله گرفته بود دوباره به جمع این کشورها بازگشته است. ایران با ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر مبتلا دوباره در رتبه دهم فهرست جهانی مبتلایان به کرونا کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است و با ۸۲۰۹ نفر، هفتمین کشور دارای بیشترین مرگ و میر بر اثر کرونا است.
از یک سو مسئولین وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا هشدار می‌دهند خطر اوج گیری مجدد بیماری وجود دارد، اما با این وجود دولت هر روز خبر از لغو محدودیت‌های ایجاد شده می‌دهد و سعی در عادی سازی در جامعه دارد. در این میان اجرای طرح ترافیک نیز از سر گرفته شده و تصاویر و خبرهای منتشر شده بیانگر ازدحام در متر و اتوبوس‌های شهری است.
از سوی دیگر ترافیک سنگین حاکم بر جاده‌‌ها در تعطیلات خرداد ماه حکایت از عادی شدن شرایط برای مردم دارد و گویا تصمیم گرفته‌‌اند در کنار کرونا به تفریح و سفرهای دسته جمعی بپردازند. مسافرت‌ها در حالی افزایش چشمگیری داشته است که خبرهای خوبی از استان‌های چون خوزستان، هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی به گوش نمی‌رسد. تصاویر منتشر شده از ساحل دریای خزر نیز می‌گوید خبری از فاصله گذاری اجتماعی نیست.
از همان روزهای ابتدای همه گیری کرونا برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در کشور ممنوع و رستوران‌ها و تالارها تعطیل شد، اما این روزها آنچه که در شبکه‌های مجازی به چشم می‌خورد برگزاری انواع مراسم، چه شادی و چه عزاداری در چهارچوب خانه‌ها و دور از چشم ناظران است.
آمار مبتلایان در حال افزایش است، اما زندگی زیر سایه کرونا به حالت عادی برگشته است. تنها میتوان امیدوار بود این افزایش آمار همانگونه که هر روز توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود به دلیل افزایش بیماری یابی باشد و 14 روز بعد به وخامت اوضاع جامعه و فشار مضاعف بر کادر درمان نینجامد. هرچند با توجه به افزایش تعداد سفرها در تعطیلات نیمه خرداد، پیشبینی می شود باز هم امار کرونا افزایش یابد.
کد مطلب: 130715
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *