۰
يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۳

انتقاد نماینده علی آباد از عدم توجه به ظرفیت‌های استانی

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی موجود در منطقه به منظور توسعه و پیشرفت اقتصادی انتقاد کرد.
نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی موجود در منطقه به منظور توسعه و پیشرفت اقتصادی انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، رحمت الله نوروزی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من نماینده استان و شهرستانی هستم که با حدود برخورداری از استعدادهای طبیعی و انسانی بی‌شمار بخشی از آن مشمول تعریف مناطق محروم می‌شود. گلستان که نگارستان ایران لقب گرفته است حال خوبی ندارد.
وی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی در این استان مورد توجه قرار نگرفته است تولید ۷۲ نوع محصول کشاورزی برخورداری از مرزهای آبی و خاکی با روسیه و آسیای مرکزی و قرار داشتن در مسیر ترانزیتی بین دو شهر تهران و  مشهد تنوع بی نظیر صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری استان آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و سبب فقر شده است.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس یازدهم تصریح کرد: سوال بنده از دولت و سازمان برنامه و بودجه این است که سهم گلستان از پروژه‌های کلان کشور در دولت شما کجاست؟ کدام هولدینگ بزرگ در این مدت در استان سرمایه گذاری داشته است؟ مطالعه یک طرح ریلی چقدر زمان می‌برد؟
نوروزی در ادامه تاکید کرد: چرا به دغدغه‌های کشاورزان کلزاکار، گندم و توتون توجه نمی شود؟ مشکل گرانی کود و سم باید برطرف شود. دلیل تبعیض در تخصیص بودجه ملی به گلستان چیست؟ چرا با وجود نیروی انسانی توانمند همچنان فرصت‌ها در استان از دست می‌رود؟
وی در ادامه در تذکری به وزرای کابینه خواستار رسیدگی به کلیینک تخصصی منطقه، توجه به انتقال آب به استان سمنان و شهرستان علی آباد، رسیدگی به مشکلات آموزشیاران نهضت سواد آموزی و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی شد.
کد مطلب: 131491
برچسب ها: مجلس علی‌آباد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *