۰
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۴

آشوری: هیچ کانالی علیه کاراته ندارم

دبیر اسبق فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه حاضر است در هر سمتی به کاراته ایران خدمت کند، گفت: اگر بازگشتم ذره‌ای به آرامش کاراته خدشه وارد کند این کار را نخواهم کرد.
دبیر اسبق فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه حاضر است در هر سمتی به کاراته ایران خدمت کند، گفت: اگر بازگشتم ذره‌ای به آرامش کاراته خدشه وارد کند این کار را نخواهم کرد.
محسن آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضورش در فدراسیون کاراته و مذاکره با سیدحسن طباطبایی و برخی صحبت‌ها مبنی بر احتمال بازگشتش به کاراته، اظهار کرد: طباطبایی را از دیرباز می‌شناسم. از طرفداران او هستم و او از جمله افراد مورد قبول من در ورزش ایران است. دوست دارم هر کمکی که از دستم برمی‌آید برای او و کاراته انجام دهم. علاوه بر این من عاشق کاراته هستم و دوست دارم کاراته ایران در همه زمینه‌ها موفق باشد. در شرایط فعلی که المپیک هم به تعویق افتاده می‌توان از این فرصت بهترین استفاده را کرد و قطعا کاراته ایران این شایستگی را دارد که در المپیک توکیو جزو موفق‌ترین رشته های کاروان ورزشی ایران باشد.
*احساس کنم بازگشتم به کاراته ضربه می زند قبول نمی کنم
دبیر سابق فدراسیون کاراته افزود: طی صحبتی که با طباطبایی داشتم پیرامون این مسئله که چطور می‌توانیم از ظرفیت‌های کاراته به بهترین شکل استفاده کنیم بحث داشتیم. ایشان هم پس از این دیدار در مصاحبه‌ای که داشتند به بنده لطف کردند و از من به عنوان ظرفیت ویژه کاراته یاد کردند که این موضوع نشان دهنده بزرگواری‌اش است‌. من هر چه که در توان دارم برای موفقیت کاراته در طبق اخلاص  می‌گذارم و در مقابل اگر احساس کنم بازگشت من به کاراته باعث ایجاد التهاب برای کاراته ایران می‌شود، هرگز حاضر به انجام آن نخواهم بود چرا که آرامش موجود در کاراته از هر چیزی برایم مهمتر است.
*در هر سمتی حاضرم به کاراته خدمت کنم
وی در پاسخ به این سوال که قرار است چه پستی را در فدراسیون بر عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: درباره پست صحبتی نکردیم و بصورت کلی صحبت داشتیم. برای من مهم نیست در چه پست و جایگاهی به کاراته خدمت کنم. هر زمان که فدراسیون آماده باشد حاضرم در هر سمتی به کاراته خدمت کنم.
*هروی با ۳ قهرمانی متوالی جهان کارنامه درخشانی دارد
آشوری در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد موفق سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته و اینکه عنوان می‌شود با او دچار اختلافات عمیق است و همین امر باعث نگرانی دلسوزان کاراته از بازگشت مجدد او شده است، گفت: هر فردی در هر جایگاهی کارنامه‌ای دارد که بر اساس عملکردش ارزیابی می‌شود. شهرام هروی هم از این قاعده مستثنی نیست. او کارنامه درخشانی دارد چرا که موفق شده ۳ دوره متوالی به عنوان سرمربی عنوان قهرمانی جهان را برای تیم ملی ایران به ارمغان بیاورد. این موضوع اتفاقی نیست چرا که قهرمانی در ۳ دوره متوالی کار سخت و دشواری است که نشان دهنده توانایی‌های بالای فنی و مدیریتی هروی است. در واقع هروی با عملکردش نشان داده کارنامه درخشانی دارد.
*هروی آرامش را بر تیم ملی حاکم کرد/اختلافی نداریم
آشوری ادامه داد: هروی انسانی آرام، متین و خوش اخلاق است و آنچه که برای تیم ملی کاراته ایران مهم است این است که فردی در راس آن باشد که بتواند آرامش را بر تیم ملی حاکم کند که هروی به خوبی از عهده آن برآمده است. هروی به لحاظ فنی نیز یک مربی بسیار توانمند و فهیم است و جایگاه بسیار بالایی در مباحث فنی دارد.
سرپرست اسبق فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه هیچ اختلافی با هروی ندارد، گفت: ما هیچ اختلافی با هم نداریم و تنها یک سوءتفاهم خیلی کوچک بین ما بوجود آمده بود که به حدی کوچک بود که ارزش مطرح شدن هم ندارد. من و هروی ۲ یا ۳ مرتبه در جاهای مختلف یکدیگر را دیده‌ایم و همدیگر را در آغوش گرفته‌ایم.
* نقشی در از دست رفتن پست سلیمی نداشتم
وی درباره مطرح شدن این موضوع که وی عامل مهم از دست رفتن جایگاه جواد سلیمی در کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته بوده است، خاطرنشان کرد: پستی که سلیمی داشت طی یک فرآیند بدست آمده بود و پست بسیار مهم و تاثیرگذاری بود که می‌توانست کمک زیادی به کاراته ایران داشته باشد. من بارها شاهد بودم سلیمی در خیلی از موارد از جایگاه خود استفاده کرد و کمک رسان کاراته ایران شد. من هیچ نقشی در این اتفاق نداشتم و چطور می توانم چنین اقدامی علیه کاراته ایران داشته باشم؟
*فدراسیون جهانی در تصمیم گیری ها به حرف افراد توجهی ندارد
آشوری تصریح کرد: در ضمن اینطور نیست که فدراسیون جهانی بر اساس گفته یک فرد یا یک گروه تصمیم گیری کند. من در جریان جزییات چرایی این اتفاق نیستم اما معتقدم باید از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم تا بار دیگر این پست در اختیار سلیمی قرار گیرد. این وظیفه مسئولان ورزش ایران است تا کمک کنند مجددا این پست مهم در اختیار کاراته ایران قرار گیرد.
*بارها بخاطر به حاشیه نرفتن کاراته کنار کشیدم
آشوری در ادامه در پاسخ به این سوال که عنوان می‌شود وی مدیریت و هدایت یک کانال تلگرامی را در اختیار دارد که اقدام به تخریب کاراته ایران، تیم ملی و سرمربی آن می‌کند، اظهار کرد: من عاشق کاراته هستم. طباطبایی می داند و شاهد است در موارد مختلف که داشتند به کاراته فشار وارد می‌کردند و احتمال این می‌رفت که کاراته دچار التهاب شود، کنار کشیدم تا آرامش کاراته از بین نرود. حال چطور می‌توانم کانال تلگرام راه بیندازم و یا در پشت پرده کمک کنم که کاراته وارد حاشیه شود و آرامش آن بر هم بریزد؟ از خداوند می‌خواهم برای افرادی که این اتهامات را به من وارد می‌کنند، روشنگری کند تا به حقیقت برسند.
*هیچ کانال تلگرامی علیه کاراته ندارم
وی تاکید کرد: بنده صراحتا اعلام می‌کنم هیچ کانال تلگرامی ندارم و یا از آن حمایت نمی‌کنم و اقدامات  هر کانال تلگرامی یا هر فرد یا افرادی که که در صدد تخریب کاراته ایران هستند را محکوم می‌کنم.
کد مطلب: 131523
برچسب ها: کاراته
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *