۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۹

زنداني سابق گوانتانامو خود را تسليم مقامات عربستاني کرد

یک شهروند عربستانی که قبلا در گوانتانامو زندانی بود و پس از آزادی از این زندان در دوره های بازپروری در کشورش شرکت کرده ولی مجددا به شبکه القاعده در یمن پیوسته بود، خود را تسلیم مقامات عربستان کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از جده، وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد عدنان الصایغ که بعد از بازگشت از گوانتانامو به عربستان در مارس سال ۲۰۰۶ در دوره های بازپروری تندروها در عربستان شرکت کرده بود، در یمن خود را تسلیم و از کرده خود ابراز پشیمانی کرد.
فرار الصایغ و دیگر زندانیان سابق گوانتانامو -که در دوره های بازپروری وزارت کشور عربستان شرکت کره بودند- به یمن و پیوستن مجدد آنها به شبکه القاعده، مقامات عربستانی را به دردسر انداخته است.
الصایغ در بین هشتاد و پنج تندرو مظنون بود که دولت عربستان در حدود سه سال پیش آنها را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.
عربستان حملات علیه تندروهای اسلام گرا را بعداز حملات القاعده به اهداف دولتی و خارجی در عربستان از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ آغاز کرد. برخی از بازداشت شدگان به مراکز بازپروری فرستاده شدند تا روحانیون عربستانی با آنها درباره ایدئولوژی افراطی آنان گفتگو کنند. همچنین این افراد برای سکونت و ازدواج از کمک های دولتی بهره مند شدند. به رغم آن که برخی از این افراد بار دیگر سلاح به دست گرفتند ولی آمریکا و عربستان این برنامه را تا حد زیادی موفقیت آمیز دانسته اند.
کد مطلب: 1320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *