۰
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱

مسکن و معیشت؛ دغدغه اصلی طلاب

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طلاب با مشکلات و دغدغه‌هایی در حوزه مسکن و معیشت مواجه هستند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طلاب با مشکلات و دغدغه‌هایی در حوزه مسکن و معیشت مواجه هستند.
محمد حسن آصفری سه شنبه دهم تیرماه در مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به مشکلات طلاب بویژه در حوزه معیشت، بیان کرد: مردم در جریان کامل مشکلات و وضعیت طلاب نیستند و حتی بررسی درخصوص شرایط موجود طلاب صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در حوزه معیشت فعالان حوزه دینی توجه جدی صورت نمی‌گیرد و مجلس یازدهم باید در حوزه فرهنگی ورود کند و برنامه داشته باشد، گفت: کشورهای غربی به مسائل دینی خود بسیار می پردازند، اما در ایران به دلیل اینکه نتوانسته ایم کار فرهنگی مناسبی انجام دهیم، امروز طلبه‌ها با مشکلات جدی روبرو هستند و حتی در تامین داروی فرزند بیمار خود با مشکل مواجهند. در بازدید از طلاب در ایام کرونا نیز با وضعیت خوبی روبرو نشدم در حالی که اگر در مسیر تحقق اهداف رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، شهدا و آرمان های انقلاب و رهبری حرکت می‌کنیم باید در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی به مسائل فرهنگی و دینی توجه داشت.
آصفری تصریح کرد: امروز اگر دشمن به خاک کشور تجاوز کند، می توان با دو برابر کردن نیرو و تجهیزات مقابله کرد کمااینکه در دوران جنگ تحمیلی، دفاع جانانه‌ای صورت گرفت، اما بازپس گیری فرهنگی که به تسخیر دشمن درآمده باشد کار آسانی نیست.
وی با تاکید بر اینکه طلاب و حوزه‌های علمیه پرچم‌دار پیاده‌سازی مسائل فرهنگی هستند، گفت: باید این مجموعه‌ها تقویت شوند به طوری که  دغدغه ای جز کار فرهنگی و دینی نداشته باشند. باید امروز درصدد رفع مشکلات فرهنگی موجود در جامعه بود و افکار شهید مطهری و شهید بهشتی را ترویج کرد.
این عضو مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت و مجلس و استان‌ها باید دغدغه و مشکلات معیشت طلاب را دنبال کنند، افزود: مجلس نهم معافیت‌هایی را برای هزینه‌های مجموعه‌های فرهنگی مصوب کرد و می‌توان در این حوزه کمک‌ها را توسعه بخشید، حتی اتاق فکری راه‌اندازی کرد که طرح‌ها و ایده‌هایی برای تصویب در مجلس ارائه دهد و سیاست‌های تشویقی در این خصوص در نظر گرفت.
آصفری اضافه کرد: طلاب هنوز در موضوع مسکن مشکل دارند، می‌توان از اراضی موجود استفاده کرد و مجتمع‌هایی ویژه طلاب احداث کرد یا تعاونی‌های مصرف را فعال کرد تا کمکی به معیشت طلاب بشود.
به گزارش ایسنا، در این همایش مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با بیان اینکه در شرایط طبیعی حداقل هر سال دو مراسم در سطح بین المللی برگزار می‌شود که اگر حضوری فعال در آن شکل گیرد می‌تواند مثمر ثمر باشد، گفت: قدرت و اقتدار جهان اسلام در ایام حج و قدرت و اقتدار تشیع در مراسم اربعین نمایان می‌شود و در واقع تمدن اسلامی را با این دو گردهمایی بزرگ می‌توان بنیان نهاد.
حجت‌الاسلام فاضل حسامی اظهار کرد: خواهران طلبه یکی از اقشاری هستند که می‌توانند در این دو گردهمایی بزرگ نقش ایفا کنند و هر چه بتوانیم حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم ثمرات آن نه تنها عاید شهر و استان و کشور می‌شود، بلکه در جهان اسلام شاهد این اثرات مثبت خواهیم بود.
وی با بیان اینکه چرا نباید صدها "بانو امین"(اولین بانوی مجتهد در جهان اسلام) داشته باشیم، گفت: باید تلاش کرد در سال‌های نه چندان دور شاهد پرورش بانوهای امین باشیم.
در این همایش صالحی رییس مجمع خیرین حوزه‌ علمیه خواهران استان مرکزی با بیان اینکه مجمع خیرین ضمن اینکه برای طلاب گرفتار مشکل، خدمات خوبی انجام داده است در ارتباط با محکومین و نیازمندان نیز فعال است، افزود: حدود ۱۵۰۰ بسته معیشتی علاوه بر طلاب حوزه، برای نیازمندان تحت پوشش حوزه تهیه شد و ضمن بازدید از بیماران کرونایی، مواد غذایی و میان وعده در بین بیماران  توزیع شد، همچنین برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری و ولیعصر(عج) که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با کمبود اقلام بهداشتی و شوینده مواجه شدند، چندین مرتبه مواد بهداشتی تهیه شد و طلاب در بیمارستان ها و آرامستان نیز ارائه خدمت داشتند.
کد مطلب: 132011
برچسب ها: مسکن مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *