۰
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹

خبرهایی از سینما و تئاتر

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی، معرفی هیات داوران مسابقه مطبوعاتی جشن سالانه خانه تئاتر، رایگان شدن ثبت نام یک رویداد سینمایی، معرفی هیات ارزیابی بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت و دو انتصاب جدید در سازمان سینمایی از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی، معرفی هیات داوران مسابقه مطبوعاتی جشن سالانه خانه تئاتر، رایگان شدن ثبت نام یک رویداد سینمایی، معرفی هیات ارزیابی بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت و دو انتصاب جدید در سازمان سینمایی از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
عادله کشمیری، سهیلا عسکری، محمدعلی باشه آهنگر، بهروز شعیبی، علی ثابت نیا، محمدرضا بهشتی منفرد، آرش رصافی، مسعود امینی تیرانی و سعید نجاتی طی احکامی از سوی رییس چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد معرفی شدند. 
به گزارش ایسنا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، عادله کشمیری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و رییس چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی طی احکامی جداگانه اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد سینمایی را منصوب کرد.
بر اساس این احکام عادله کشمیری، سهیلا عسکری مدیر امور جشنواره ها و محافل انجمن سینمای جوانان ایران، محمدعلی باشه آهنگر نویسنده و کارگردان سینما، بهروز شعیبی نویسنده و کارگردان سینما، علی ثابت نیا مشاور هنری بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، محمدرضا بهشتی منفرد مدیر امور مجامع و جشنواره های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن سینمای جوانان ایران، مسعود امینی تیرانی مستندساز، مدیر فیلمبرداری و مدرس سینما و سعید نجاتی کارگردان سینما و دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی معرفی می شوند. 
چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان زمستان 99 در شهر گرگان برگزار خواهد شد.
فراخوان این رویداد سینمایی در سایت www.golestan.shamstoos.ir قرار و این جشنواره با شناسه کاربری  @razavishortfilmfestival در اینستاگرام حضور دارد.
معرفی هیات داوران بخش مسابقه مطبوعاتی جشن خانه تئاتر
هیأت داوران نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر معرفی شدند.
با پایان یافتن مهلت تمدید شده فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و انجام امور دبیرخانه‌ای آثار رسیده با روش اعمال کدگذاری متقاضیان شرکت در مسابقه، آثار رسیده و رسانه‌های شرکت کننده، اسامی هیأت داوران این دوره اعلام شد.
بر همین اساس، دکتر یونس شکرخواه (روزنامه‌نگار و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران)، دکتر مه‌ناز رونقی (روزنامه‌نگار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی) و دکتر امیر روشن (ناشر، عضو جامعه مدیران مسئول مطبوعات و معاون ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو - ایران) با همراهی استاد سیف‌الله صمدیان (عکاس، مستندساز و دبیر جشن سالیانه تصویر سال) به عنوان مشاور عالی هیأت داوران در بخش عکس، کار داوری آثار این دوره را از 21 تیر آغاز کردند.
پس از پایان فرایند داوری، انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران با معرفی نامزدهای بخش‌های هفت‌گانه (گزارش، گفت‌وگو، نقد، مقاله، ترجمه، یادداشت و عکس) نسبت به نحوه برگزاری آئین پایانی این رویداد اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
ثبت‌نام و حضور در «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» رایگان شد
دبیر نخستین دوره از «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» از رایگان شدن ثبت نام و حضور در این جشنواره خبر داد.
شهرام اسدزاده دبیر نخستین دوره از «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» گفت: با توجه شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا جشنواره‌ای را به صورت آنلاین طراحی و راه‌اندازی کرده‌ایم تا علاقه‌مندان به سینما و به ویژه فیلم کوتاه بتوانند آثار خود را به رقابت بگذارند.
وی افزود: جوانان بسیاری هستند که توانایی‌های شناخته‌نشده‌ای دارند و جشنواره‌های این‌چنینی می‌تواند راهی باشد تا این استعدادها شناخته شود و به دنیای حرفه‌ای سینما راه یابند.
وی تصریح کرد: پس از گذشت چند روز از آغاز ثبت نام آثار در جشنواره، در شورای سیاست‌گذاری جشنواره تصمیم گرفتیم که به دلیل شرایط اقتصادی این روزهای جامعه و به منظور حمایت از جوانان مستعد به‌ویژه در شهرستان‌ها، هزینه‌ای که پیش از این برای ثبت نام و حضور در نخستین دوره از جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد در نظر گرفته شده بود، حذف کنیم تا شرایط مساعدتری فراهم شود و جوانان و علاقه‌مندان بتوانند بدون هیچ نگرانی و دغدغه آثار خود را به این جشنواره بفرستند.
نخستین دوره از «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» 15 تا 30 مردادماه 1399 در دو بخش رقابتی «فیلم کوتاه» و «استعداد برتر» برگزار می‌شود و پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند آثار حاضر در این جشنواره را گزینش و داوری می‌کنند.
آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار برای حضور در نخستین دوره از «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» 31 تیرماه است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.talentfilmfest.com مراجعه کنند.
معرفی هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت 
هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، طی احکامی جداگانه دکتر فارس باقری، میلاد اکبرنژاد و جواد صداقت،  به‌عنوان اعضای هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی جشنواره معرفی شدند.
فارس باقری متولد 1354، نویسنده و کارگردان، دارای مدرک دکتریِ مطالعات تخصصی تئاتر از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه سوره می‌باشد. تاکنون از وی نمایشنامه‌های متعددی منتشر شده است و کارگردانی و اجرای چندین نمایش را در کارنامۀ هنری خود دارد. همچنین وی نمایشنامه‌نویس برگزیدۀ جایزۀ بزرگ ادبیات نمایشیِ سالِ ایران در سال‌های 1381 و 1394 و نمایشنامه‌نویس برگزیدۀ جشنوارۀ بین‌المللی فجر در سال ۱۳۹۳ بوده است.
میلاد اکبرنژاد متولد ۱۳۵۴، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
وی چندین داستان، مقاله و یادداشت در حوزۀ تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و رسانه نوشته است. خلق بیش از پنجاه نمایشنامه، کارگردانی و نگارش بیش از ۳۵  نمایش رادیویی و کارگردانی چندین تله‌تئاتر تلویزیونی در کارنامۀ اکبرنژاد دیده می‌شود. وی در جشنواره‌های مختلفی همچون عاشورائیان، تئاتر فجر و ... موفق به دریافت جایزه در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی شده است.
جواد صداقت متولد ۱۳۵7 در بندر بوشهر، نویسنده،کارگردان، دراماتورژ، بازیگر و طراح صحنه است. وی مدرس و عضو هیأت علمی گروه سینما و تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بوده است.
داوری و بازبینی در چندین جشنوارۀ دانشجویی و استانی و نیز نگارش چندین پژوهش و ارائۀ مقالات تخصصی از جمله سوابق او به‌شمار می‌رود. وی همچنین در چندین جشنوارۀ استانی، ملی و بین‌المللی، به‌عنوان کارگردان حضور داشته است.
هفدهمین جشنوارۀ  سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح،  آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی  برگزارخواهد شد.
انتصابات جدید در سازمان سینمایی
از سوی رییس سازمان سینمایی، مدیریت عملکرد و مدیر کل دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی بصری منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، حسین انتظامی طی احکامی علی تاجیک را به عنوان مدیریت عملکرد سازمان سینمایی و جعفر انصاری فر را به عنوان مدیر کل دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی بصری منصوب کرد.


در حکم تاجیک بر ضرورت استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، تهیه و ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان، رسیدگی به شکایات و پیشگیری از طریق بازرسی های موثر تاکید شده است.


در حکم انصاری فر نیز ضرورت ارتقای کیفی آموزشگاه های آزاد سینمایی و توانمندسازی آنها، ایجاد زمینه برای تامین نیازهای پژوهشی عرصه های مختلف سینمایی و همراهی و ارتباط و تعامل با حوزه های موثر در امر آموزش و پژوهش سینمایی در جهت ارتقای دانش سینمایی فعالان سینمایی مورد تاکید قرار گرفته شده است.


سید حسین سیدی که پیش از این مدیریت عملکرد را عهده دار بود چندی پیش یه عنوان مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و علیرضا صدرالدینی هم که پیش از این عهده دار مسئولیت مدیرکلی دفتر مطالعات و دانش سینمایی بود به عنوان مشاور معاونت توسعه ومدیریت و منابع سازمان سینمایی حکم گرفت. 
کد مطلب: 132652
برچسب ها: سینما و تئاتر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *