۰
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷

تمدید محدودیت‌های کرونایی در هرمزگان

با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا و به منظور کمک به قطع زنجیره شیوع و انتقال این بیماری، محدودیت های مقابله با کرونا در استان هرمزگان برای گروه های شغلی سه و چهار برای سومین هفته متوالی تمدید شد.
با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا و به منظور کمک به قطع زنجیره شیوع و انتقال این بیماری، محدودیت های مقابله با کرونا در استان هرمزگان برای گروه های شغلی سه و چهار برای سومین هفته متوالی تمدید شد.
این محدودیت ها شامل تعطیلی آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدنسازی و باشگاه ها و فعالیت های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.
طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا مساجد و مصلی ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی، عزا و تجمع ها هم ممنوع است.
به مراجعه کنندگان بدون ماسک خدمات ارائه نمی شود
استاندار هرمزگان شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر استفاده از ماسک در تمام محیط ها، گفت: استفاده از ماسک در تمامی محیط های عمومی و کار مشاغل مختلف از جمله اصناف، بازارها، پاساژها، بانک ها، ادارات و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی ضروری و اجباری است و به مراجعه کنندگانی که ماسک ندارد، خدمات ارائه نمی‌شود.
فریدون همتی بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد در هفته اخیر بخش زیادی از مردم از ماسک استفاده کرده‌اند و این استفاده بیشتر مردم از ماسک موجب شده تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در استان کاهش یابد و این امر نشان‌دهنده تاثیرگذاری بسیار مهم ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.
وی تصریح کرد: کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند و مادران دارای کودکان زیر شش سال نیز با هماهنگی مدیر دستگاه، می توانند به صورت شیفتی و دورکاری، فعالیت کنند.
همتی ابراز داشت: برگزاری مراسم های عروسی، عزا و هرگونه تجمع در سراسر استان همچنان ممنوع است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها باید رصد و نظارت لازم را در این خصوص داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با این تجمعات و مراسمات برخورد جدی خواهد داشت.
استاندار هرمزگان گفت: پرونده عوامل برگزاری این گونه مراسمات و تجمعات، در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
همتی بیان داشت: شهروندان باید بدانند که بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت الزام های بهداشتی ، تبعات سوئی برای خود، خانواده هایشان و دیگر افراد جامعه به دنبال دارد و سلامت جامعه را به شدت تهدید می کند.
کرونا جان جوان ۱۷ ساله در هرمزگان را گرفت
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فوت جوان ۱۷ ساله به دلیل ابتلا به کرونا در استان در مدت ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶ هزار و ۱۷۸ مورد نمونه گیری کرونا در استان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲۱ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند که حال ۴۰ نفر از آنها وخیم می باشد.
نوروزیان با تاکید بر رعایت شیوه های نامه بهداشتی به منظور مقابله با کرونا و پیشگیری از ابتلا به آن، گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که نمی توان فعالیت های اقتصادی را متوقف کرد اما در شرایطی که سلامت جامعه به خطر بیافتد، راهی جز توقف این فعالیت ها نیست.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: بی توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن شیوه های نامه بهداشتی و استفاده از ماسک، تنها به گسترش شیوع ویروس کرونا کمک می کند و همچنان باید رفتارهای گذشته تا کنترل این ویروس ادامه یابد.
دکتر نوروزیان ابراز داشت: افرادی که دارای بیماری های زمینه‌ای مانند ریوی، قلبی عروقی، تنگی نفس ، فشارخون بالا هستند بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و از شهروندان خواستاریم بیشتر مواظب سلامتی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه باشند.
کد مطلب: 133095
برچسب ها:
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *