۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۱
قطار زاهدان -کرمان از ریل خارج شد؛

دره‌ای در کار نبوده که قطار سقوط کند

جزئیات سانحه خروج از ریل
مدیر کل راه آهن جنوب شرق گفت: حوالی ساعت ۲۴ شب گذشته قطار زاهدان - کرمان از ریل خارج شد.
دره‌ای در کار نبوده که قطار سقوط کند

شمار مصدومان حادثه از ریل خارج شدن قطار زاهدان – تهران از ۲۶ نفر به ۳۵ نفر افزایش یافت، این در حالی است که مسافران این قطار در حال انتقال به مقصدشان هستند.
مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به واژگونی قطار سانحه‌دیده زاهدان-تهران در ایستگاه نظرآباد، به فارس گفت: در این حادثه قطار واژگون شده و اظهارنظر مبنی بر سقوط قطار به دره بی معنی است زیرا در آن حوالی دره‌ای نبوده است.
سید مصطفی داودی درباره سانحه واژگونی قطار زاهدان - تهران در حوالی ایستگاه نظرآباد یزد، اظهار داشت: کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هم‌اکنون در حال بررسی علت این واقعه هستند.
وی با بیان اینکه این سانحه در محدوده استان یزد رخ داده است درباره اظهارات برخی مسئولان مبنی بر سقوط قطار به دره، گفت: با شناخت توپوگرافی منطقه یزد، در آن محدوده دره‌ای در کنار خطوط ریلی وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد.
وی با طرح این موضوع که اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتیو به داخل دره رخ داده بود، آیا تنها یک نفر مسافر جان می‌باخت، گفت: اگر سقوط قطاری به دره رخ دهد، قطعاً میزان تلفات حادثه زیاد است در حالی که در این حادثه ۴ نفر جان باختند و ۳۲۳ مسافر دیگر به تهران اعزام شدند.
اعلام اسامی دو نفر از جان باختگان حادثه قطار در زاهدان
پزشکی قانونی کشور از انتقال اجساد دو نفر از کشته‌ شدگان قطار زاهدان - تهران به پزشکی قانونی یزد و شناسایی هویت این دو نفر خبر داد.
به گزارش مهر روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه تأسف‌بار خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل اعلام کرد: تاکنون جسد دو نفر از کشته شدگان این حادثه به پزشکی قانونی استان یزد انتقال یافته و هویت آنها شناسایی شده است.
قطار زاهدان - تهران ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه شب گذشته برای سوار کردن مسافر در ایستگاه راه آهن یزد توقف کرد، اما ۱۵ دقیقه پس از حرکت از این ایستگاه در منطقه چرخاب اشکذر شهرستان صدوق از ریل خارج شد.
اسامی کشته شدگان حادثه قطار زاهدان - تهران عبارت است از خورشید رخشانی (مسافر) و علیرضا انتظاری (لوکوموتیوران).
یادآور می شود بر اساس اعلام برخی منابع تعداد فوتی‌های این حادثه ۴نفر است اما تا این لحظه تنها دو جسد به پزشکی قانونی یزد منتقل شده است.
جزییات سانحه ریلی یزد
سرپرست معاونت بخش مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ایسنا گفت: به دلیل ساخت پلی به تقاضای مسوولان استانی، قطار در مسیر موقت حرکت می کرد و سانحه در همان نقطه رخ داد.
غضنفر فولادی ، درباره‌ی حادثه خروج قطار مسافری از ریل گفت: قطار در مسیر موقت ریلی از خط خارج شد.
وی ادامه داد: در حال ساخت پلی به تقاضای مسوولان استانی با مشارکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم و به همین دلیل مجبور بودیم مسیر اصلی قطار را به جای دیگری هدایت کنیم.
به گفته فولادی سانحه درست در نقطه‌ای که به عنوان خط موقت مورد استفاده قرار می‌گرفت رخ داده است.
سرپرست معاونت بخش مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: طی این حادثه به جز لوکوموتیو واگن مولد برق و دو واگن مسافری از ریل خارج شدند و دیگر واگن‌ها روی خط باقی ماندند.
فولادی با بیان این‌که خروج لوکوموتیو از ریل باعث خارج شدن دیگر واگن‌ها و کشیده شدن آنها به خارج از خط شده است ادامه داد: قطار در حال حرکت ۳۲۴ مسافر داشت که متاسفانه تنها یک تن از آنها در این حادثه کشته شد.
این مقام مسوول در شرکت راه‌آهن از آزاد‌شدن خط ریلی از ساعت ۱۰ امروز خبر داد و اظهار کرد: مسافرین واگن قطار سانحه دیده دقایقی بعد از سانحه از طریق مسیر جایگزین به سمت تهران حرکت کردند.
شمار مصدومان حادثه قطار مسیر زاهدان به تهران ۳۵ نفر اعلام شد
محمد دهقان پور- مدیرکل راه آهن یزد- به ایرنا گفت: شمار مصدومان حادثه خارج شدن قطار مسافربری مسیر زاهدان به تهران که چهار کشته بر جا گذاشته است، از ۲۶ نفر به ۳۵ نفر افزایش یافت.
مصدومان به بیمارستاهای شهید صدوقی، افشار، شهید رهنمون و شهدای کارگر یزد اعزام شدند.
هم اکنون مسیر جایگزین برای تردد قطارهای مسیر اردکان - جندق - بافق پیش بینی شده است و با هماهنگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تردد قطارها مطابق برنامه انجام می شود.
انتقال مسافران سانحه قطار زاهدان – تهران
مسافران سانحه قطار زاهدان - تهران در حال انتقال به مقصدشان هستند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، استاندار یزد گفت : قطار زاهدان – تهران ۳۳۴ مسافر داشت که بجز ۳۵ مجروح سانحه ، عده ای دیشب با قطار به زاهدان منتقل شدند.
فلاح زاده افزود : بقیه مسافران هم ساعت سه بامداد امروز با قطار تندرو از ایستگاه راه آهن یزد به مقصد تهران راهی شدند که هم اکنون در ایستگاه زرین یزد هستند و تا ساعتی دیگر قطار از این ایستگاه به مقصد تهران حرکت می کند.
به گفته وی از دیشب تاکنون خدمات برای رفاه حال مسافران به آنها ارائه شده است.
استاندار یزد گفت : ۱۷ نفر از مصدومان نیز مرخص شدند.
فلاح زاده افزود : ۱۸ مجروح هم در بیمارستانهای یزد بستری هستند که حال سه نفرشان وخیم است. مصدومیت مسافران بیشتر از ناحیه شکستگی بازو ، شکستگی مهره کمر و شکستگی دست است.

کد مطلب: 13335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *