۰
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۳

کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در هفته گذشته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۲۸ تیر تا ۳ مرداد ماه خبر داد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۲۸ تیر تا ۳ مرداد ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۸ هزار و ۱۶ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۵۲۷۴کیلوگرم) حدود ۱۸درصد افزایش دارد.
وی افزود: ۱۴ هزار و ۱۰۳ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۸ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.
معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۲۰۲۴ کیلوگرم حشیش، ۳۰۴ کیلوگرم هروئین، ۵۳ کیلوگرم شیشه، ۳۹۸ کیلوگرم گراس، ۹۵۰ کیلوگرم مرفین و ۱۸۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی اظهارکرد: در هفته اخیر مجموعاً ۶۰۸۴ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده اند که از این تعداد ۳۷۸۱ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۲۳۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۷۰ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۹ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۵۰۱۲ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۸ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۲۳۸۸ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۷۶۱ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۶۵۷ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۳۴۵ کیلوگرم، یزد با ۱۰۵۷ کیلوگرم و اصفهان با ۱۰۴۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۸ درصد از کشفیات کشور است.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، اصلانی اظهارکرد: طی این مدت ۳۸۱ دستگاه خودرو و ۹ قبضه سلاح توقیف شد. ۵۹ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۷ درصد انتظامی بوده است.
کد مطلب: 133582
برچسب ها: مواد مخدر ناجا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *