۰
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۷
طی هفته گذشته

کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف ۱۶ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی دهم لغایت شانزدهم خرداد امسال خبر داد.
کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف ۱۶ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی دهم لغایت شانزدهم خرداد امسال خبر داد.
به گزارش ایسنا، ناصر اصلانی، گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۶۳۲۲کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰۳۰۳کیلوگرم) حدود ۲۰ درصد کاهش دارد.
وی افزود: ۱۲۸۶۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است. همچنین از این میزان ۲۳۸۳ کیلوگرم حشیش، ۱۸۲ کیلوگرم هروئین، ۵۰۶ کیلوگرم شیشه، ۷۰ کیلوگرم گراس، ۲۷۱ مرفین و ۴۵ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.
اصلانی در ادامه اظهار کرد: در هفته اخیر مجموعاً ۶۱۱۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۳۶۹ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۶۶۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته ۷۸ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۳۴۶ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۳ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۳۲۹۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۸۴۶ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۱۲۲ کیلوگرم، فارس با ۹۲۳ کیلوگرم، یزد با ۸۱۸ کیلوگرم و اصفهان با ۵۴۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۷۱ درصد از کشفیات کشور است. طی این مدت ۳۹۴ دستگاه خودرو و ۱۰ قبضه سلاح توقیف شد. ۵۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۴۰ درصد انتظامی بوده است.
کد مطلب: 130853
برچسب ها: مواد مخدر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *