۰
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹

خیزش گرد و خاک در شرق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور از وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک در نواحی شرق کشور خبر داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور از وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک در نواحی شرق کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۲ مرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از فردا (۱۳ مرداد) با نفوذ جریانات شمالی برای استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و به‌تدریج شمال شرق کشور و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کرمان، شرق فارس، شمال و ارتفاعات هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می شود. 
ضیاییان اضافه کرد: این شرایط سه‌شنبه (۱۴ مرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان نیز رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (۱۳ مرداد) شدت بارش در سواحل دریای خزر خواهد بود، اظهار کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۵ و ۱۶ مرداد) بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شرق فارس، ارتفاعات و شمال هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.
به گفته ضیاییان، از دوشنبه تا چهارشنبه (۱۳ تا ۱۵ مرداد) کاهش دما در نوار شمالی کشور حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین از دوشنبه تا پایان هفته جاری برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر فردا (۱۳ مرداد) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۱۴ مرداد) دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و از فردا تا پایان هفته، شرق و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ مرداد) کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد و اوایل شب وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۴ مرداد) قسمتی ابری، در بعضی ساعات نیمه ابری و وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
کد مطلب: 133900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *