۰
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱

تولید فیلمهای انیمیشن درکانون شتاب میگیرد

دو استودیوی حرفه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه تولید فیلم و سریال‌های انیمیشن با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.
تولید فیلمهای انیمیشن درکانون شتاب میگیرد
دو استودیوی حرفه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه تولید فیلم و سریال‌های انیمیشن با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون. محسن حاجی‌میرزایی صبح روز ١٩ مرداد ١٣٩٩ در آیینی که با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون و تعداد محدودی از مسئولان وزارت و کانون و با رعایت شیوه‌نامه‌های رسمی بهداشتی برگزار شد، این دو استودیو را افتتاح کرد.
استودیوهای «هنرپویا» و «گنبدکبود» به‌منظور تولید سلسله‌ای از آثار انیمیشن و الگوسازی در فرآیند پیشرفت انیمیشن کشور در کانون پرورش فکری مستقر شده است.
خلق آثار موثر در منظومه محصولاتی که کانون برای کودکان و نوجوانان کشور تولید و عرضه می‌کند و همچنین تکمیل زنجیره شخصیت‌پردازی و توسعه محصولات با هدف استمرار ارتباط مخاطبان با قهرمانانی که از سوی تولیدکنندگان داخلی خلق می‌شوند، باعث شد تا کانون از دو استودیوی پیش رو در بازار انیمیشن کشور برای همکاری و استقرار در فضای کانون و تولید انیمیشن در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران دعوت به‌عمل آورد.

بر این اساس مجموعه هنرپویا پیش از این تعدادی از موفق‌ترین آثار سینمای انیمیشن کشور را تولید و عرضه کرده است. «شاهزاده روم» و «فیلشاه» از آن جمله است که به عنوان پرفروش‌ترین و پر مخاطب‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ سینمای کشور شناخته می‌شود.
در همین حال انتقال تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی در کانون، همکاری در زمینه عرضه، تجاری‌سازی و تکمیل زنجیره شخصیت انیمیشن‌ها و تولید سلسله‌ای از محصولات (به سبک انیمیشن سه بعدی) و الگوسازی و ارائه نمونه موفق در فضای تولید آثار شاخص حوزه کودک و نوجوان کشور، از جمله دلایل استقرار این استودیو در فضای کانون از سال گذشته است.
مجموعه هنرپویا در حال حاضر، تولید انیمیشن سینمایی بچه زرنگ را که نخستین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است برعهده دارد و علی‌رغم وضعیت ناشی از بروز بیماری کرونا، هم اکنون بیش از سی نفر از فعالان هنر، صنعت انیمیشن کشور در این استودیو مشغول به‌کار هستند.

همچنین استودیو گنبدکبود که پیش از این ساخت انیمیشن‌های موفقی مانند سریال «روبی و جوجه‌ها» و انیمیشن استریپی را در کارنامه خود ثبت کرده است دیگر استودیویی است که با هدف انتقال تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی در کانون و همچنین تولید سلسله‌ای از آثار (به سبک انیمیشن دو بعدی) به تازگی در کانون مستقر شده است.
استودیو گنبدکبود تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حضور داشته و موفق به کسب جوایز و افتخارات متعددی شده است و ورود انیمیشن کوتاه استریپی به بخش فیلم کوتاه اسکار (در سال ۲۰۱۶) - که یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمای جهان است - نیز موید سطح تولیدات و افتخارات این استودیو است که در آن بیش از ده نفر از فعالان انیمیشن کشور در حال حاضر فعال‌اند.
این دو استودیو قرار است پس از این در حوزه ساخت فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشن کانون مورد استفاده قرار بگیرد.
یادآوری می‌شود وزیر آموزش و پرورش پس از این افتتاح از موزه کودک مستقر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون دیدن کرد و در نشستی کوتاه، با مدیران کانون به گفت‌وگو پرداخت.
در این آیین از پوستر نخستین فیلم انیمیشن سینمایی کانون با عنوان «بچه زرنگ» نیز رونمایی شد.
کد مطلب: 134304
برچسب ها: انیمیشن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *