۰
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

هشدار درباره بحران نان در بیروت

مدیر اجرایی برنامه‌های جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که "بسیار نگران است" از اینکه شاید نان در لبنان طی دو هفته و نیم تمام شود.
مدیر اجرایی برنامه‌های جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که "بسیار نگران است" از اینکه شاید نان در لبنان طی دو هفته و نیم تمام شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از عربی الجدید، مدیر اجرایی برنامه‌های جهانی غذا گفت: ۸۵ درصد از غلات لبنان از طریق بندر تخریب شده بیروت وارد می شد. وی گفت که معتقد است امکان راه اندازی بخشی از این بندر طی این ماه وجود دارد.
این مقام که در حال حاضر برای ارزیابی خسارت‌ها در بیروت است، در گزارشی مجازی به سازمان ملل درمورد اوضاع انسانی در لبنان در پی این انفجار گفت: با همکاری با ارتش لبنان، بر این باور هستیم که امکان پاکسازی بخشی از این مکان تخریب شده وجود دارد، ما بسیاری از تجهیزات را به صورت هوایی انتقال خواهیم داد و تمام تلاش خود را می‌کنیم.
وی همچنین گفت که با اعضای دولت موقت لبنان دیدار کرده و به آنها گفته است که سازمان ملل نیازمند "همکاری مطلق است و اینکه سنگ‌اندازی‌هایی صورت نگیرد"، چراکه مردم در خیابان‌ها خشمگین و نیازمند کمک بین المللی هستند، اما "امید می‌رود که کمک‌ها مستقیماً به دست مردم برسد".
برای نخستین بار از انفجار هفته گذشته، دو کشتی در بندر بیروت لنگر انداختند که یکی از آنها حامل بار غلات بود.
این مقام مسئول گفت، کشتی که ۱۷۵۰۰ تن از آرد گندم را انتقال می‌دهد، باید طی دو هفته به بیروت برسد تا نان در سفره تمامی لبنانی‌ها قرار بگیرد و این امر برای ۲۰ روز نان را فراهم می‌سازد.
کد مطلب: 134399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *