۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی :

تولید قطعات پراید هم متوقف شد

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: به طور طبیعی پس از توقف تولید پراید تولید قطعات (فابریک) پراید هم متوقف شد اما قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود
تولید قطعات پراید هم متوقف شد

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: به طور طبیعی پس از توقف تولید پراید تولید قطعات (فابریک) پراید هم متوقف شد اما قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از  تجارت‌نیوز، پرونده تولید پراید اخیرا بالاخره بسته شد و حالا تولید پرفروش‌‌ترین، ارزان‌ترین و کم‌کیفیت‌ترین خودرو پس از ۲۷ سال متوقف شده است.خط تولید پراید در حالی متوقف شد که پس از تقریبا سه دهه زندگی پر‌فراز و نشیب پراید در خودروسازی ایران حالا دغدغه مردمانی که همچنان پراید سوار می‌شوند کمبود قطعات این خودرو است! آیا با متوقف شدن پراید خط تولید قطعات پراید هم متوقف می‌شود؟


رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با تائید توقف خط تولید پراید به تجارت‌نیوز گفت: به طور طبیعی پس از توقف تولید پراید، تولید قطعات (فابریک) پراید هم متوقف شده اما قطعات یدکی که نیاز بازار یدکی باشد فعلا تولید می‌شود.
محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به قیمت قطعات یدکی پراید افزود: قیمت قطعات با نرخ ارز در نوسان است. چنانچه قیمت ارز افزایش یابد قیمت قطعات و مواد اولیه هم گران خواهد شد. فعلا مشکل کمبود قطعات داخلی خودرو را نداریم. تمام خودروهایی که در داخل تولید می‌شود توان تولید قطعات آن وجود دارد. قطعاتی که از خارج از کشور تامین می‌شدند همچنان مشکل تامین ارز و ترخیص از گمرک را دارند که این معضلات هم در حال برطرف شدن است.
او اظهار کرد: فعلا قطعات خودروهای ایرانی به طور ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی نشده است. در نظر داریم که میزان داخلی‌سازی قطعات افزایش یابد. حدود ۴۰۰ میلیون داخلی‌سازی قطعات انجام شده اما برنامه‌ای وجود دارد که تا یک میلیارد یورو قطعات داخلی‌سازی شود.
نجفی‌منش با اشاره به کاهش تولید قطعات خودرو گفت: کارگران برخی از بنگاه‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند از این رو تولید قطعات خودرو کاهش داشته است. امیدواریم با رفع این مشکل تولید به حالت قبل بازگردد.
کد مطلب: 134479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *