۰
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۹

استقبال فرانسه از حکم دادگاه رفیق حریری

فرانسه از رای دادگاه ویژه لبنان در پرونده ترور رفیق حریری استقبال کرد.
فرانسه از رای دادگاه ویژه لبنان در پرونده ترور رفیق حریری استقبال کرد.
به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این تصمیم مهمترین نقطه عطف در مبارزه با مصونیت از اقدامات تروریستی است و خانواده‌های قربانیان و همچنین جامعه جهانی مشتاقانه منتظر این حکم بودند".
در این بیانیه همچنین آمده است: "فرانسه همه جا متعهد به مبارزه با مصونیت از مجازات است. از زمان تأسیس طبق قطعنامه ۱۷۵۷ شورای امنیت سازمان ملل، فرانسه از دادگاه ویژه لبنان در زمینه بودجه و فنی حمایت کرده و به این کار ادامه خواهد داد".
وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد که حکم دادگاه ویژه لبنان باید کاملا اجرایی شود و امور این دادگاه در مورد ترور جورج حاوی و اقدام به ترور مروان حماده و الیاس المر نیز ادامه یابد.
در این بیانیه اشاره شد: "فرانسه از این فرصت استفاده می‌کند تا به یاد رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان و ۲۱ نفر دیگر کشته شده در حمله ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ که تجسم جنگ برای حاکمیت کشور خود بودند، ادای احترام کند و اقدامات ما در لبنان با همان روحیه است".
وزارت خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد: "فرانسه متعهد است که براساس اصلاحات بلندپروازانه، از جمله حاکمیت قانون، عدالت و مبارزه با مصونیت از مجازات، به احیای لبنان بپردازد. این آرزوهایی است که به شدت توسط مردم لبنان ابراز شده است".
کد مطلب: 134952
برچسب ها: رفیق حریری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *