۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴

فرار فرزندان قذافی از الجزایر

مقام‌های منطقه‌ای آفریقا اعلام کردند که با وجود محدودیت‌های سخت علیه خانواده قذافی و احتمال اجازه بازگشت بیوه وی به لیبی، فرزندان رهبر سابق لیبی به دنبال کسب پناهندگی در کشورهای دیگر آفریقا هستند.
فرزندان معمر قذافی، رهبر سابق لیبی از ترس تضعیف جایگاهشان در الجزایر به دلیل روابط میان این کشور با دولت جدید لیبی، از الجزایر گریخته‌اند.
به نوشته روزنامه تلگراف، مقام‌های منطقه‌ای آفریقا اعلام کردند که با وجود محدودیت‌های سخت علیه خانواده قذافی و احتمال اجازه بازگشت بیوه وی به لیبی، فرزندان رهبر سابق لیبی به دنبال کسب پناهندگی در کشورهای دیگر آفریقا هستند.
رسانه‌های عربی طی روزهای گذشته گزارش دادند که عایشه قذافی، وکیل و بسیاری دیگر از اعضای مهم و برجسته خانواده قذافی به همراه هانیبال قذافی و محمد برادر ناتنی وی به یک کشور آفریقایی نامعلوم نقل مکان کرده‌اند.
همچنین به دلیل اعمال ممنوعیت پرواز توسط سازمان ملل علیه خانواده قذافی آنها تنها می‌توانند به نیجر که هم‌اکنون ساعدی قذافی در آن‌جا ساکن است، بروند. نیجر یکی از معدود گزینه‌هایی است که خانواده رهبر سابق لیبی می‌توانند به آنجا بروند چرا که پیشنهاد پناهندگی‌شان به زیمبابوه و ونزوئلا عملی نشده است.
علاوه بر این، سایر کشورها نیز به این خانواده اجازه ورود نمی‌دهند به طوری که موریتانی پیشتر عبدالله السنوسی، دایی عایشه و رئیس اداره اطلاعات قذافی را در تابستان به لیبی مسترد کرده بود.
خانواده قذافی اخیرا یک وکیل تونسی به نام "بشیر السعید" را استخدام کردند تا در خصوص مرگ سرهنگ قذافی تحقیقاتی را در دادگاه جرایم بین‌المللی صورت دهد اما دولت الجزایر مانع از تصمیم خانواده قذافی شد چرا که بیم آن را داشت عایشه قذافی به همراه گروه حقوقی خود به فعالیت‌های سیاسی دست بزند؛ امری که دولت الجزایر آن را ممنوع کرده است.
با این حال، امر نهایی میان دولت لیبی و الجزایر اجازه بازگشت صفیه، بیوه معمر قذافی به شهر محل تولدش، بیضا است.
کد مطلب: 13624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *