۰
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰

دولت عامل بی ثباتی بازار است

افزایش چند برابری قیمت دلار و عدم وعده های دولت در كاهش قیمت ارز باعث شد تا بی اعتمادی در بین مدیران صنایع بوجود بیاید و در نتیجه بازار داخلی ثبات خود را از دست بدهد.
نایب رئیس اتحادیه شركتهای فرش ماشینی كاشان و آران و بیدگل گفت: افزایش چند برابری قیمت دلار و عدم وعده های دولت در كاهش قیمت ارزباعث شد تا بی اعتمادی در بین مدیران صنایع بوجود بیاید ودر نتیجه بازار داخلی ثبات خود را از دست بدهد.
« احمد فرهی » در گفتگوبا خبرنگار ایلنا در كاشان با اعلام این مطلب با اشاره به اینكه شهرستانهای كاشان و آران وبیدگل به واسطه تولید انبوه فرش ماشینی، قطب فرش ماشینی كشور شناخته شده اند؛ گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در شهرستانهای كاشان و آران وبیدگل در ۷۵۰ واحد تولید فرش ماشینی فعالیت می نمایند.
وی با تاكید براینكه هر مشكلی كه در بخش فرش ماشینی شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل بوجود بیاید اشتغال كل كشوررا تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: علیرغم تصمیم گیری های غلط بعضی از مسئولین باعث شد تا حجم واردات اعم از خوراكی و غیر خوراكی افزایش یابد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی كارفرمایان استان اصفهان با اشاره به اینكه پیش بینی می شد كه تورم داخلی و خارجی در افزایش قیمتها اثرداشته باشد تصریح نمود: با این وجود برای رفع بحران موجود با همدلی وهمكاری مدیران ومسئولان براساس كار كارشناسی شده برای رفع این مشكل راه حل وجود دارد.
وی گفت: افزایش چند برابری قیمت دلار و عدم وعده های دولت باعث شد تا بی اعتمادی در بین مدیران صنایع بوجود بیاید ودر نتیجه بازار داخلی ثبات خود را از دست بدهد.
فرهی اظهارداشت: عدم وعده دولت درزمینه كاهش قیمت ارز برعكس شد و روند موجود باعث شد تا موجودی مواد اولیه وتولید روز بروز كاهش یابد در نتیجه بیكاری وقیمت اجناس به طور چشمگیری افزایش یابد.
وی تصریح نمود: با توجه به اینكه پتروشیمی بخش عمده ای ازمواد اولیه كارخانجات نساجی را تامین می كرد در حال حاضر كارخانجات پتروشیمی اراك، تندگویان و غیره در دادن مواد اولیه به كارخانجات نساجی خود داری می نمایند.
نایب رئیس اتحادیه شركتهای فرش ماشینی كاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینكه متاسفانه نگاه مسئولین درصنعت و تولید مثبت وكارشناسی شده نیست گفت: صدور بخشنامه های متعدد غیر كارشناسی شده در زمینه استاندارد ضربه شدیدی به تولید و كیفیت زده است.
وی با بیان اینكه قانون چك امنیت اقتصادی را برای صنعتگران از بین برده است گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی فرش ماشینی شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل كمتر از ۵۰ درصد تولید دارند واكثر نیروهای این واحد ها بیكار شده اند واگر مواد اولیه مورد نیاز تامین نگردد در آینده نزدیك این واحدها تعطیل خواهند شد.
فرهی تنها گره گشای كشوررا تولید دانست گفت: اگر به تولید بهاداده شود خیلی از با بیان اینكه متاسفانه درجامعه كمتر به تولید واستفاده از نیروهای متخصص جهت حل مشكلات بها داده می شود.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی كارفرمایان استان اصفهان با بیان اینكه در اقتصاد مقاومتی نمی توانیم با زور و تهدید كار كنیم گفت: در شرایط فعلی برای عبور از بحران بوجود آمده باید از تشكل ها و كارشناسان خبره استفاده كنیم.
مدیر عامل شركت تعاونی فعالان تكمیل فرش كاشان و آران وبیدگل نیز در گفتگو با خبرنگارایلنا با انتقاد از بحران بوجود آمده در صنعت نساجی گفت: فعال بودن تنها ۳۰ درصد از واحدهای تكمیل فرش ماشینی در شهرستانهای كاشان و آران وبیدگل به علت كمبود و افزایش مواد اولیه ضربه بزرگی به تولید و به خطر افتادن اشتغال است.
« حسین عدالت » شفاف سازی قوانین موجود را یكی از راههای عبور از بحران موجود در صنعت دانست و گفت: برای اینكه بتوانیم به راحتی ازاین بحران عبور كنیم ادارات كار، تعاون و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و شهرداری ها باید با نگاه مثبت به صنعت نگاه كنند.
کد مطلب: 13653
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *