۰
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷

فعالیت ۹۰۰مهدکودک در تهران در روزهای کرونا

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: اکنون حدود ۹۰۰ مهدکودک در جای‌جای استان فعال است که به خاطر شیوع ویروس کرونا با ظرفیت محدود فعالیت می‌کند تا سلامت کودکان به خطر نیافتد.
فعالیت ۹۰۰مهدکودک در تهران در روزهای کرونا
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: اکنون حدود ۹۰۰ مهدکودک در جای‌جای استان فعال است که به خاطر شیوع ویروس کرونا با ظرفیت محدود فعالیت می‌کند تا سلامت کودکان به خطر نیافتد.
«امین شاهرخی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شیوه‌نامه رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌ اجتماعی از ۲۴ خردادماه به مهدهای کودک ابلاغ شد و کارکنان و مربیان هم آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشتند. 
وی با اشاره به اینکه به صورت مستمر بر وضعیت مهدها نظارت می‌شود، اضافه کرد: نگرانی از لحاظ شیوع کرونا در مهدهای کودک استان وجود ندارد زیرا تب‌ سنجی روزانه از مربیان و کودکان انجام می‌شود و نه تنها کارکنان به ماسک و دستکش مجهز هستند، بلکه نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه والدین فرزندانشان را به مهدهای کودک زیر نظر این نهاد بسپارند، اظهار داشت: آنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در مهدهای کودک با سامانه ۱۴۸۲ تماس حاصل کنند. 
به گفته وی بهزیستی به صورت دوره‌ای و میدانی بر نحوه فعالیت مهدهای کودک نظارت می‌کند و استانداردهای مورد نیاز را مدنظر قرار می‌دهد. 
وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نظارت بیشتر بر متون آموزشی و پرورشی مهدهای کودک، افزود: دغدغه رهبری را کاملا درک می‌کنیم و به آن اهمیت می‌دهیم؛ ضمن اینکه متولی آموزش در مهدهای کودک بر اساس قانون، آموزش و پرورش است. 
مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: سازمان بهزیستی کل کشور اعلام کرده که در صورت تشخیص مرجع صلاح‌دید آماده‌ است تا مهدهای کودک استان را به آموزش و پرورش واگذار کند و ما نیز تابع تصمیم‌های سازمان مرکزی هستیم. 
وی خاطر نشان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص در مراجع ذیصلاح از جمله شورای انقلاب فرهنگی در حال بررسی است تا بر اساس آن مشخص شود که چه نهادی به صورت مستقل مسئولیت مهدهای کودک را بر عهده بگیرد.
«شاهرخی» با اشاره به اینکه مهدهای کودک باید یک متولی داشته باشد، بیان کرد: اگر یک نهاد مشخص مسئولیت را بر عهده بگیرد در این صورت می‌توان از متولی مربوطه مطالبه‌گری کرد.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر بهزیستی متولی صدور مجوز فعالیت مهدهای کودک است و علاوه بر آن نظارت بر استانداردها، فعالیت مربیان، بهداشت، شهریه و موارد بسیار دیگر نیز بر عهده این نهاد است.
کد مطلب: 136546
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *